OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jönköping
June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 157 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är ca 110 medarbetare och omsätter 165 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.
Vi söker nu en ekonomichef med kapacitet och vilja att vara med och utveckla organisationen. Är du en erfaren ledare som trivs i en föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka? Då är det dig vi söker!
Vi erbjuder dig en plats på resan mot nya mål i en bransch som arbetar med högst aktuella samhällsfrågor inom miljö och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomichef är du både operativ och strategisk. Du har ansvar för att leda och utveckla arbetet inom ekonomi-, IT- och HR. Ekonomichefen ingår i företagets ledningsgrupp och ansvarar för företagets ekonomistyrning, redovisnings- och budgetarbete samt utgör ett viktigt bollplank och stöd för VD och ledning. Rollen rapporterar till VD och har idag personalansvar för tre medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månads, års- och delårsbokslut, ekonomiprognoser samt rapportering till koncernen enligt gällande rapporteringsinstruktioner och deadlines
• Framtagande av skriftliga ekonomirapporter och att kunna föredra dem för styrelsen
• Leda internkontroll och riskanalysarbetet
• Uppföljning av budget och prognoser
• Analys av intäkter och kostnader
• Skatte- och inkomstdeklarationer
• Kontakt med myndigheter, koncernen och revisorer.
• Ansvara för att redovisningen sker enligt gällande regelverk och hålla dig uppdaterad med ändringar inom redovisningsområdet
Kompetenskrav
För att lyckas i rollen krävs det att du är ansvarsfull och driven. Du är mån om att sätta dig in i och förstå helheten i verksamheten och applicera ett helikopterperspektiv i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens skiftande behov. Du arbetar med hög noggrannhet och har en skarp analytisk förmåga som hjälper dig att värdera information. Vidare är du van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och strukturerat. Att prioritera bland arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig. En god kommunikativ förmåga och förmågan att engagera och motivera dem du jobbar tillsammans med är viktiga framgångsfaktorer.
För att vara aktuell för tjänsten har du en högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller motsvarande, samt flerårig erfarenhet av en liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en funktion med flera kompetenser.
Upplysningar
Daniela Hammer, VD : 036-17 19 54
Ida Thulin Prins, facklig representant för Vision: 036-17 19 11
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.