OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbar du som controller idag, men letar efter en roll där du får jobba ännu närmare verksamheten? Vill du ha ett jobb med stor frihet och stort ansvar? Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Här sitter du på kontoret intill Färjestadens Köpcenter. Verksamheten säljer och producerar bönor, ärtor, lök och potatis. Det här är ett medelstort företag och din roll omfattar ekonomihanteringen för Kalmar Ölands trädgårdsprodukter samt dotterbolaget Solanum i Kalmar AB, som tillsammans har en omsättning på ca 100Mkr.
Du kommer till ett bolag med trevliga kollegor, med en stark vision att utveckla Kötp till något större och ännu bättre. Vi letar efter dig som vill vara med på den här resan!
Läs gärna mer på https://kotp.se/ och https://www.solanumkalmar.com/
Arbetsuppgifter
Du får en nyckelroll i företaget och arbetar i ett nära samarbete med VD och ingår i ledningsgruppen. Här bistår du med ekonomiska rapporter och analyser, du följer upp resultat och bevakar lönsamheten. Då du är ensam på ekonomiavdelningen så innehåller dina arbetsuppgifter även lönekörning, deklarationer, löpande bokföring, redovisning, årsredovisning, årsbokslut samt samanställning och analysering av månadsbokslut.
Totalt innefattar rollen ca 20 % controlling och resterande är redovisningsekonomi samt utvecklande av ekonomifunktionen.
Vid sidan om detta står bolaget inför en omfattande digitalisering och du kommer att ges stort utrymme och förtroende vad gäller effektivisering av arbetssätt, rutiner och processer.
Formella krav
• Civilekonom
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att passa in och trivas i den här rollen är du en person som drivs av framåtanda och utveckling. Du trivs i en affärsnära roll, är initiativtagande och du har tidigare visat prov på entreprenöriella egenskaper. Du är entusiastisk, har ett öga för detaljer och är bra på att kommunicera siffror och få dina kollegor att förstå dess innebörd.
Stämmer den här beskrivningen in på dig? Vi väntar på din ansökan!
Anställningsform/omfattning/arbetstid/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Provanställning 6 mån/Heltid /Kontorstider
Tillträdesdag
Omgående eller enligt överenskommelse.
Information
I denna rekrytering har Kalmar Ölands trädgårdsprodukter valt att samarbeta med Lernia Bemanning. Under processens gång hänvisar vi därför eventuella frågor till Nina Wennersten 072-2541150, nina.wennersten@lernia.se Vi vill poängtera att ansökningar som kommer in via mail inte tas med i processen, utan ansökning sker direkt via annonsen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka därför in din ansökan redan idag.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och rekrytering. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson