OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad innebär rollen?
Under en pågående rekryteringsprocess kommer du som interimskonsult att ha det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen om tre personer och arbeta tätt med VD. Ditt huvudsakliga ansvarsområden är att månadsvis sammanställa resultat och rapporter inför rapportering till ägare vilket inkluderar analys, avvikelser osv. Du arbetar nära ditt team om tre personer samt har kontakt med ägare kring t ex analys och valutsäkringar. Du kommer även bli involverad i den pågående implementeringen av nytt system. Du arbetar som sagt nära VD och kan bli involverad i diverse operativa beslut.
Rollen utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult/-underkonsult. Vår kunds behov ser ut att vara på 50-60 % med start i slutet av mars och fortsättning fram till och med överlämning till en rekryterad person, troligtvis efter sommaren. Om du har erfarenhet av implementering av Microsoft Business Central kan uppdraget i stället utföras på heltid.
Arbetsplatsen är belägen centralt i Göteborg.
Vem du är
I den här rollen och miljön uppmuntras lyhördhet, engagemang och lösningsfokus. Du är en person med stark laganda, god kommunikativ förmåga och en öppenhet inför att hitta lösningar. Du är också trygg i dig själv, kan ifrågasätta på ett bra sätt och är serviceminded.
För att ha rätt förutsättningar för uppdraget behöver du ha flerårig liknande erfarenhet av rapportering och analys i internationell miljö. Du har en god grund i redovisning och konsolidering. Du är givetvis trygg i både svenska och engelska och van att arbeta i en roll med många olika kontaktpersoner.
Låter uppdraget som något för dig vill jag gärna höra från dig!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88