OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eltel Networks är norra Europas ledande Infranetföretag specialiserat på att planera, bygga och underhålla samhällets livsviktiga el- och telenät. I Sverige har Eltel Networks cirka 1 850 anställda fördelade över hela landet. Eltel Networks i Sverige är certifierade enligt SS-EN ISO 9001:2008 och 14001:2004.
Läs mer om Eltel Networks på http://www.eltelnetworks.se
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Som Ekonomichef för Eltel Networks Infranet AB kommer du att ha en bred och verksamhetsnära roll med fokus på att få avdelningen att leverera ett kvalitativt arbete samt att utveckla ekonomiska rutiner och processer. Du ingår i den svenska servicefunktionen som inkluderar Ekonomi, Affärssystemssupport samt IT. Du ansvarar för ekonomiavdelningen, med placering i Kristianstad, och du har personalansvar för 16 ansvarstagande och självständiga medarbetare. Du rapporterar till CFO.
En stor del av tjänsten kommer att bestå utav att du arbetar med verksamhetsanalys och att du utvecklar och driver processer för att effektivisera flödet av relevant ekonomisk information. Som Ekonomichef har du ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut och arbetar löpande med intern kontroll och ekonomiska analyser.
Du leder boksluts- och redovisningsarbetet samt projekt gällande förbättringsrutiner och ser till att den svenska ekonomiavdelningen följer givna tidsramar med en noggrann rapportering. Du förväntas förbättra nivån på den kommersiella förståelsen i bolaget samt att du ständigt arbetar proaktivt med effektivitetsförbättringar.
I din roll ingår även att driva och utveckla rapporteringsprocesser till moderbolaget. Därutöver är du ansvarig för likviditetsprognoser, skatte- och pensionsfrågor och valutaväxlingar mellan konton. Ytterligare ansvarsområden blir att arbeta med systemförbättringar, KPI:er, samt att kontrollera kostnader och marginaler. Kontakt med externa samarbetspartners kommer du att ha löpande. Företaget arbetar i IFS.
Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom och har minst femton års relevant arbetslivserfarenhet från arbete i en internationell koncern. Som person är du affärsinriktad, analytisk, prestigelös samt van vid att arbeta proaktivt och strukturerat. Du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla, förbättra och driva processer med syfte att optimera ekonomiska flöden. Du trivs med att pendla mellan operativ och strategisk nivå. Vidare har du erfarenhet av personalansvar i en liknande roll, du är lyhörd och har mycket goda sociala egenskaper.
För att lyckas i rollen är det ett krav att du är van vid att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, både på svenska och engelska.
Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom ett registrerat och uppdaterat CV via experis.se, jobbidnummer 901704.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis AB, telefonnummer 044-20 38 63 eller mats.ahlander@se.experis.com.
Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20