Ekonomichef med HR-ansvar

Ekonomichef med HR-ansvar

Arbetsbeskrivning

Har du god ekonomisk kompetens och dessutom kunskap inom personalfrågor? Trivs du med att arbeta både operativt och strategiskt? Då kan det vara just dig vi söker!

Vi hjälper just nu Ambra att hitta sin nästa medarbetare. Ambra är experter på ventilation, ventilationsservice, industri, plast och projekt. Ambra ingår i Treac-koncernen, ett norrländskt investmentbolag som fokuserar på att skapa långsiktig värdeutveckling och ekonomisk lönsamhet i tillverkande bolag och dess serviceindustri. Moderbolaget fokuserar främst på bolag med säte i Norr-eller Västerbotten. Treac är också noga med att Ambra och övriga dotterbolag präglas av ett stort mått av självständig styrning och utveckling. Ambra har sitt huvudkontor i Skelleftehamn samt avdelningskontor i Skellefteå-C, Luleå och Piteå. Ambra har idag dotterbolagen Ambra Nord AB samt Karlfast. Denna tjänst är placerad på huvudkontoret i Skelleftehamn men i tjänsten ingår resor till avdelningskontoren för uppföljning och utveckling. Ambra befinner sig i en expanderingsfas och söker nu en nytänkande och driven kandidat som är redo att ta sig an rollen som ekonomichef med HR ansvar och genom detta bidra till styrningen och utvecklingen av bolagen.

Du kommer tillsammans med bolagets VD leda och utveckla bolagets administrativa funktion vilket innefattar ekonomi och HR. Du kommer att arbeta med struktur, processer och system med fokus på kvalitet och digitalisering. Rollen är såväl operativ som strategiskt. Vilket innebär:

-Att du ansvarar för företagets ekonomifunktion innefattande samtliga ekonomiska och administrativa frågor. Du organiserar och leder det ekonomiska arbetet, agerar stöd till övriga anställda i dessa frågor och deltar i ledningsgruppen.
-Att du agerar förvaltare över bolagets digitala system.
-Att du arbetar operativt med bokslut och redovisning vilket innebär bland annat bokföring, avstämning och sammanställningsarbete. Du kommer även att arbeta operativt med övriga ekonomiska arbetsuppgifter så som budget, prognos och analys.
-Att du ansvarar för HR-frågorna på ett strategiskt och operativt plan.

Din profil
Vi ser att du som söker denna tjänst har goda ekonomiska kunskaper och några års erfarenhet av arbete med bokslut och redovisningsfrågor. Vidare är du bekant med personalfrågor så som MBL, kollektivavtal, fackliga förhandlingar och anställningsavtal. Du är van användare av digitala affärssystem och har grundläggande kunskaper inom Office 365.

Du trivs i en roll där du ena dagen verkar affärsstödjande med ansvar för att sätta och driva strategierna för ekonomin och HR framåt och andra dagen arbetar hands-on med fackliga förhandlingar eller löpande redovisning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, mindre/medelstort företag och kan se helheten och flödenas betydelse och inverkan på verksamheten.

Du är en engagerad och prestigelös person som tycker om att arbeta verksamhetsnära. Du sätter din egen agenda, driver framåt, levererar med kvalitet och agerar givet verksamhetens bästa på ett nytänkande sätt. Såväl din noggrannhet och struktur som din förmåga att kommunicera och hålla en dialog med många intressenter inom organisationen är av största vikt. Du är av uppfattningen att din funktion är av det servicebetonade slaget och du är en generalist som tycker om när det händer mycket och du trivs med en inte alltid helt inrutad vardag.

Passar denna arbetsbeskrivning in på dig? Då välkomnar vi dig varmt att skicka in en ansökan. I denna process samarbetar Ambra med StudentConsulting. Och Ambras önskan är att eventuella frågor går till ansvarig rekryterare på StudentConsulting, Therese Isaksson. Vid frågor når du Therese via telefon på 072-21 45 329 eller via mail på therese.isaksson@studentconsulting.com.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024