Ekonomichef med HR-ansvar till Tecomatic Entreprenad AB

Ekonomichef med HR-ansvar till Tecomatic Entreprenad AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Med miljön och klimatet i fokus arbetar vi på Tecomatic med våra kunder för att säkra renare vatten, en starkare infrastruktur och en bättre miljö. Vi projekterar och färdigställer erosionsskydd och anläggningar för rening av dagvatten samt sedimenttömning av dammar. Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader. Tecomatic har hela Sverige som verksamhetsområde med kontor i Stockholm, Kalmar och Örnsköldsvik.

Läs gärna mer på vår hemsida www.tecomatic.com


Dina arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta i ett företag med en tydlig miljöprofil som gör gott i samhället och med stora ambitioner att växa? Är du dessutom både analytisk och affärsdriven? Just nu söker vi en Ekonomichef med entreprenöriellt tänkande till en dynamisk miljö med tydliga förväntningar. Välkommen med din ansökan!

I rollen som Ekonomichef är arbetet fokuserat på både det strategiska och operativa arbetet. Ekonomichefen har det yttersta ansvaret för bolagets ekonomiska styrning och ansvarar för den legala redovisningen och rapporteringen. Du har även ansvar för budget- och prognosarbete samt för ekonomiska analyser, bokslut, skattehantering, momshantering och deklaration.

Som Ekonomichef fungerar du som ett viktigt stöd till flertalet funktioner inom Tecomatic och rollen skapar förutsättningar för en härlig mix av rådgivning, finansiell navigering, kontroll och uppföljning av resultat på olika nivåer i vår organisation. Vi erbjuder dig möjligheten att driva, utveckla och effektivisera rutiner och processer inom ekonomi- och redovisningsområdet.

I detta uppdrag kommer du att analysera verksamheten utifrån ett lönsamhets- och kostnadsperspektiv. Analys och uppföljning av projekt är en annan mycket viktig del i rollen där du även bidrar till utvecklingen av projektredovisningen, ekonomiskt som ur ett redovisningsmässigt perspektiv.

Att vara bollplank till VD och coacha verksamheten i ekonomirelaterade likväl som personalfrågor frågor är en viktig del i uppdraget där du ingår i ledningsgruppen. I rollen har du även ansvar över företagets HR-frågor och lönehantering. Du är bolagets fackliga kontakt och stöttar organisationen i arbetsrättsliga frågor och säkerställer att det finns mallar och dokumentation som stöd till cheferna.

Ekonomichefens arbete inkluderar även:
• Analyser och framtagning av ekonomiska rapporter till VD och styrelse
• Att årsredovisningar upprättas enligt svensk redovisningslag
• Vara kravställande gentemot extern redovisnings- och lönebyrå
• Att hålla en god löpande dialog med bank, försäkringsbolag, revisorer och juridiska rådgivare
• Att driva affärsverksamheten framåt utifrån ett lönsamhetsperspektiv
• HR-stöd som kan innefatta arbetsrättsliga frågor/GDRP/policy/rutiner

I denna tjänst arbetar du nära verksamhetens ledare och andra stödfunktioner. Som Ekonomichef ingår du i ledningsgruppen och rapporterar närmast till VD. Du kommer även att vara föredragande vid styrelsemöte inom ansvarsområdet.

Tjänsten är placerad i Kalmar och resor i arbetet förekommer främst till Stockholm för Ledningsgruppsmöten och Styrelsemöten.



Din profil
Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi, redovisning, affärsstyrning och/eller erfarenhet av controllerarbete.

Du har en god förmåga att leda och utveckla ekonomi- och redovisningsfunktionen samt har en vana att stödja utvecklingen av processer och effektivisering. Vidare bör du ha erfarenhet av ekonomistyrning, analysarbete och framtagning av ekonomiska rapporter. Du är väl bevandrad inom HR-området och arbetsrättsliga frågor och har erfarenhet av att stötta organisationer med anställning och utbildning.

Vi söker dig som är engagerad, utåtriktad och driven. Du har intresse för att självständigt kunna driva utveckling av system, processer och arbetssätt. Med ditt kommunikativa och pedagogiska sätt hjälper du till att utveckla organisationen och dina kollegor. Samtidigt arbetar du strukturerat, noggrant och målmedvetet för att nå uppsatta mål och deadlines. För att passa i denna roll är det även viktigt att tycka om att arbeta i team.

Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du ar erfarenheter från entreprenadverksamhet och projektredovisning, både löpande räkning till fast pris, samt succesiv vinstavräkning. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i projektredovisningssystemet Next är detta mycket meriterande.


Vad erbjuder vi dig?
Vi ger dig en spännande resa i en organisation som växer, där det ständigt är något på gång och där din röst räknas. Vi på Tecomatic är en familjär arbetsplats med många skratt och gemensam kafferast varje dag. Vi ställer höga krav på oss själva, men prestige tror vi inte alls på. Snabba beslutsvägar och nya förslag välkomnas och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina erfarenheter och idéer!


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 2 april 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


CFO, ETP Transmission

CFO, ETP Transmission

1 november 2024

CFO, Marenor

CFO, Marenor

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024