OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande interimsuppdraget kommer du vara ansvarig för kundens ekonomienhet och ingå i avdelningens ledningsgrupp. Ekonomiavdelningen försäkrar sig om att kunden följer en god redovisningssed, lämnar externa ekonomiska rapporter enligt tidplanen samt ansvarar för de finansiella delarna i årsredovisningen. Avdelningen är även ansvarig för ekonomisk planering och för att stödja med uppföljning för intern styrning i ett nära samarbete med avdelningschefer och enhetschefer.
Som interim ekonomichef har du personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bestå utav att ha generellt ansvar över att kundens avdelning jobbar i konkordans med kundens mål samt uppdrag. I din roll känner du dig bekväm med att skapa relationer samt kollaborera både internt och externt för att skapa förutsättningar för uppdraget. Du har en tillitsbaserad inställning i ditt ledarskap samt skapar vidare förutsättningar för att medarbetarna på kundens avdelning gör ett bra arbete genom att främja ett gott medarbetarskap samt inspirera och motivera dem till utveckling. Som enhetschef är du verksamhetsföreträdare, arbetsgivare samt ledare.
Som enhetschef/ekonomichef är det viktigt att du kan utföra följande:
• Tillsammans med övriga chefer är ni ansvariga för att framhäva utvecklingen av verksamheten
• Du bör vara tydlig i din styrning, ledning samt kommunikation
• Skapa förutsättningar för kooperation samt dialog inom och utom kundens verksamhet och även ge förutsättningar för medarbetare att göra ett bra arbete genom att inspirera och motivera dem till utveckling
• Sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att kundens mål uppfylls
• Befästa verksamhetens kompetens både på kort och lång sikt
Krav
• Akademisk examen inom företagsekonomi eller ekvivalenta kunskaper
• Du har minst ett års erfarenhet som ekonomichef
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Du har både ett coachande och tillitsbaserat förhållningssätt
• Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
• Som person är du ansvarstagande, har en helhetssyn samt är samarbetsinriktad
Det är meriterande om du tidigare har jobbat som ekonomichef inom offentlig förvaltning.
Tillträde och ansökan
Uppdragslängd: 2023-08-01 - 2024-01-03, med möjlighet till förlängning i upp till 12 månader
Sista ansökningsdagen: 2023-04-28
Ort: Solna eller Östersund. Du har möjlighet att arbeta på distans men du bör vara inställd på att arbeta på plats cirka 60% av omfattningen
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.