OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du som Ekonomichef efter en dynamisk arbetsplats där du kommer få möjlighet att effektivisera ekonomifunktionen och skapa möjligheter till mer analyser som leder till att driva bolaget framåt?
ACTE Solutions söker nu efter en ny Ekonomichef i och med ett generationsskifte och planerar för en bra överlämningstid med goda möjligheter att sätta sig in i alla arbetsuppgifter med påbörjan under oktober 2022.
Om företaget
ACTE Solutions är en av de ledande företagen i Sverige inom elektronikhandel och ägs av den svenska koncernen Lagercrantz Group.
Acte har ambitionen att vara ett stöd och genväg för svensk industri att utveckla produkter med bättre funktionalitet och användbarhet med hjälp av ledande tillverkare, tillsammans med våra kunder. Vi hjälper kunden att välja rätt teknik utifrån användningsområde, egenskaper och miljö. Acte anpassar standardprodukter och skräddarsyr lösningar inom inbyggda system och IoT produkter.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef ansvarar du för bolagets ekonomifunktion där du leder, utvecklar och styr verksamheten i enlighet med den årliga affärsplanen som tas fram av ledningsgrupp och styrelse. Du kommer i denna roll arbeta tillsammans med en redovisningsassistent som hanterar det dagliga arbetet i AX2012. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Ansvar för den legala redovisningen och rapporteringen, budget- och prognosarbete samt för ekonomiska analysen tillsammans med VD.
• Ansvar för bokslut (månad, kvartal och år) samt skatter, momshantering, årsredovisning och deklaration.
• Du kommer att driva, koordinera och utveckla rutiner och processer inom det egna arbetsområdet.
• Tidrapportering via portal Hogia och lönehantering via extern konsult samt personalansvar för delar av organisationen.
Utvecklingsmöjligheter finns genom att utveckla kompetens och förändra din närmaste medarbetares arbetsområden och därigenom skapa mer kapacitet. Detta innebär att du kan effektivisera ekonomifunktionen, skapa möjligheter till mer analyser som leder till att driva bolaget framåt.
Din profil
Att vara en ekonomichef är ett bra arbete för dig som har ett strukturerat arbetssätt, är analytisk, noggrann, resultat- och affärsorienterad och har en förmåga att se helheten samt blicka framåt för att kunna utveckla strukturer och processer som möter framtida behov. Kunskaper inom logistik och tullhantering samt kunskaper inom affärsjuridik ses som mycket meriterande
Du bör vara civilekonom eller ha liknande akademisk bakgrund och erfarenhet från liknande roll samt goda kunskaper inom kvalificerad redovisning och verksamhetsstyrning. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. God systemvana samt erfarenhet av AX2012 och Cognos är meriterande.
Framgångsfaktorer
• Relevant högskoleutbildning
• Flera års erfarenhet inom liknande roll
• Kunskaper inom logistik och tullhantering samt kunskaper inom affärsjuridik ses som mycket meriterande
• God systemvana samt erfarenhet av AX2012 och Cognos är meriterande
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Oktober 2022
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Bromma
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-07-08
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James 072-215 15 34