OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ekonomi och vill arbeta i ett framgångsrikt företag med spännande produkter? Lockas du av utmaningen att leda ekonomifunktionen på koncernnivå i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag? Du kommer att ha personal- och funktionsansvar för tretton medarbetare som är verksamma i moderbolaget, eller i dotterbolag som controllers. Tjänsten är direkt underställd VD och du utgör en nyckelposition inom koncernen. Du kommer att arbeta nära styrelse och ägare.
Ansvarsområden
I rollen som ekonomichef arbetar du utifrån ett coachande perspektiv samtidigt som du bedriver ett synligt, tydligt och operativt ledarskap.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Leda verksamheten med berörda medarbetare i det dagliga arbetet
• Ansvar för ekonomifunktionen och rapportering
• Ansvar för årsbokslut och årsredovisning
• Projektuppföljning och projektredovisning
• Intern kontroll
• Moms och skattedeklarationer
• Ansvar för att leda budgetprocessen, prognostisering samt uppföljning
• Ekonomiska analyser
• Rapportering till ledning och styrelse
• Utveckling- och förändringsarbete
Arbetstider
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller har annan relevant utbildning för tjänsten. Du har djup kunskap inom redovisning, ekonomistyrning och skattefrågor. För tjänsten krävs erfarenhet av ledande befattningar inom ekonomiområdet. Du har god vana av affärssystem och goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet att arbetat som redovisningschef och erfarenhet från arbete i ett större bolag. Det är till din fördel om du har en bred branscherfarenhet och arbetat i olika bolag. Det är meriterande om du har erfarenhet av IFS, Unit4, Mercur och Hogia bokslut och skatt. Vidare meriterande om du varit med och drivit förändringsprojekt samt har kunskap om fastigheter och regler kring K3 regelverket.
Vi söker dig som är trygg i ditt arbetsområde, i dig själv och i ledarrollen. Som person är du engagerad, kommunikativ och affärsorienterad. För att lyckas i rollen är en viktig förutsättning att ha god analytisk förmåga både vad gäller att se helhet och att göra analyser på detaljnivå. Du trivs med att samarbeta då tjänsten innehåller många samarbets- och kontaktytor. Du har en god initiativförmåga och är resultatorienterad. Rollen kräver att du är lyhörd och flexibel samt van vid förändringar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-06-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Patricia Nordlånge, patricia.nordlange@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen, som gärna svarar på dina frågor.
Om företaget
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer i 24 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044