OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borås kommuns Parkerings AB mål är att erbjuda bästa tänkbara service kring parkering för besökare, företag och boende. Genom att ligga i framkant av utvecklingen inom digitalisering, elektrifiering och mobilitet skapar vi nya hållbara lösningar. På så vis bidrar vi till att Borås blir tillgängligt för alla, nu och i framtiden.
Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och redovisning inom ett aktiebolag? Vill du kunna påverka helheten i ett utvecklingsorienterat bolag samtidigt som du utvecklar din spetskompetens? Är du dessutom noggrann, analytisk och har lätt för att samarbeta? Då kan det vara dig vi söker!
Välkommen till oss!
Vi är ett litet bolag med 17 anställda. Det gör att varje individ hos oss blir en stor del av vilka vi är och det vi tillsammans skapar. Vi är måna om varandra, vill ha roligt tillsammans och värdesätter att våra olikheter bidrar till helheten i vår leverans. För oss är det viktigt att ha en välkomnande prestigelös kultur där alla tar ansvar för helheten och hjälps åt när det behövs.
Vårt uppdrag
Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och förbättra vår verksamhet. Genom att delta i stadens planering i parkeringsfrågor bidrar vi till en attraktiv stad. Vi ägs av Borås Stad och sitter centralt i Borås på Bryggaregatan. Läs gärna mer på: http://www.parkeringboras.se/
Du ansvarar för bolagets ekonomiarbete
I rollen som Ekonomichef ansvarar du för bolagets ekonomiarbete. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter är:
Löpande bokföring av in- och utbetalningar och sammanställning i samband med månads- och årsbokslut
Budget och löpande resultatuppföljning
Ansvar för bolagets anläggningsregister
Deklarationer till Skatteverket, moms, F-skatt och arbetsgivaravgifter
Framtagande av delårsrapport och årsredovisning
Ta fram lönsamhetskalkyler, känslighetsanalyser och beslutsunderlag
Ansvar för ekonomiprocesserna
Ansvar för löneprocessen och pensionsadministration
Projektcontroller vid byggnation av nya parkeringsanläggningar
Vissa administrativa uppgifter som t.ex. tecknande av specifika kundavtal
Ansvar för att löpande utveckla ditt ansvarsområde
Som deltagare i ledningsgruppen är du med och utvecklar bolaget i dess helhet
Vad vi söker hos dig
Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fokus på ekonomistyrning och redovisning. Vi söker i första hand dig som har jobbat på ett aktiebolag, offentligt eller privat.
Som person är du ansvarstagande, noggrann, analytisk och affärsorienterad. Att bygga goda relationer kommer naturligt för dig och du räds inte nytt utan är nyfiken i en förändring.
Du är en coachande kollega som lyssnar aktivt och gärna delar med dig av dina kunskaper och tankar. Du kan leda och fördela arbete för att nå resultat ihop med andra, såväl internt som externt. Då vi är en liten snabbfotad organisation behöver du vara flexibel och beredd på att göra varierande arbetsuppgifter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser fram emot din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 27 november. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@cordovan.se.