OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en utvecklingsinriktad ekonomichef som vill driva, leda och utveckla arbetet inom enheten för ekonomi och kontorsservice på en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag?
Om jobbet
Enheten för ekonomi och kontorsservice ansvarar för myndighetens övergripande ekonomiförvaltning, budgetarbete och årsbokslut samt kontorsstöd och intern fastighetsförsörjning. Vidare ansvarar enheten för att ge råd, stöd och service till verksamheten samt att säkerställa att myndigheten arbetar utifrån de gällande lagar, avtal och bestämmelser som finns inom enhetens ansvarsområde.
Som ekonomichef leder och driver du arbetet inom enheten för ekonomi och kontorsservice och har en central och viktig roll för myndigheten. I din roll ingår även att ansvara för den fysiska säkerheten på myndigheten samt för Brås miljöledningssystem. Tillsammans med dina fem medarbetare arbetar du för att kontinuerligt utveckla de processer och arbetssätt som finns inom enhetens ansvarsområde med syfte att uppnå än högre kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till förvaltningschefen och tillhör myndighetens ledningsgrupp.
Vi söker dig som har
- akademisk utbildning inom ekonomiområdet
- flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- mycket goda kunskaper inom det statliga regelverket för ekonomiområdet
- flerårig ledarerfarenhet med personalansvar
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att leda medarbetare inom kontorsservice såsom vaktmästare eller annat yrkesområde än inom ekonomi.
Som ekonomichef arbetar du nära verksamheten, så det är viktigt att skapa goda relationer och sätta dig in i organisationens verksamhet och behov. För att lyckas i uppdraget behöver du därför ha en helhetssyn och förmåga att balansera strategiskt och operativt arbete. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och en utvecklingsinriktad ledare som kan skapa en tydlighet i enhetens uppdrag och förväntningar både för verksamheten och för dina medarbetare på enheten. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och åstadkommer tillsammans med dina medarbetare goda resultat. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna och förmågorna.
Anställningen och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker enligt överenskommelse. Brå strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Läs gärna mer om Brå och vilka förmåner vi erbjuder på vår hemsida: https://bra.se/om-bra/jobba-hos-oss.html
Närmare upplysningarlämnas av förvaltningschef Björn Borschos tfn 08-52758418 eller HR-chef Linda Boström Melander tfn 08-51832424. Facklig kontaktperson för ST är Linnea Abramowski tfn 08-527 584 23 och för SACO Li Hammar tfn 08-518 324 29.
Välkommen med din ansökan senast den 28 mars2021. För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1–0044/21 på ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Vesterhav
Petra Törnblom
0760-036080
Petra Törnblom
0760-036080
Anna Sellin
08-52758432
David Shannon
08-527 58 445
Nadja Bogestam
08-527 58 507
Lovisa Nilsson
08-527 58 497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Margareta Minnhagen
08-527 58 486