Ekonomichef till byggföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi enerfaren och självständig ekonomichef till ett expansivt och framgångsrikt byggföretag i Solna.Ansvaret innefattar hela det ekonomiska och administrativa flödet, högt som långt och allt från postgång till bokslut.



Vår kund är underleverantör till många av byggbranschens ledande företag och har cirka 40 anställda.Företaget sitter i trevliga och moderna lokaler i Solna, med närhet till goda kommunikationer.



Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar, bokslut och projektredovisning.



I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- fakturering och hantering av leverantörsfakturor
- hantering av in- och utbetalningar
- momshantering
- månadsbokslut och årsbokslut
- information, statistik och analyser till ledning och ägare
- budgetarbete och likviditetsprognoser
- löpande kontakt med bank, revisorer och Skatteverket
- löner och pensioner
- kontorsadministration och posthantering

Vår kund använder programmen Briljant och Byggsamordnaren.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiansvarig är att du har en ekonomisk utbildning motsvarande gymnasieekonom och att du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning från ax till limpa. Du bör ha erfarenhet av liknande bransch och du ska vara en fena på projektuppföljning och projektredovisning.



- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav, särskilt Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker efter en ansvarsfull och noggrann person som också är prestigelös och flexibel. Du har förmågan att på egen hand strukturera och organisera ditt arbete. Hög moral och stark lojalitet värderas högt. Du har vidare pondus och vågar ifrågasätta. Som person är du kommunikativ, tydlig och pedagogisk.



Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du tycker om att vara delaktig i verksamhetens utveckling och du driver gärna egna förbättringsprojekt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på byggföretaget är det viktigt att ha humor och god social kompetens.



Direktrekrytering

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
- Placering: Solna



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 augusti 2019

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024