OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en bred ekonomichefsroll där du kan bidra till att göra Göteborg till en bättre stad? Då kanske du är den ekonomichef vi söker. Vi är ett kommunalt byggbolag och har byggt småhus och bostadsrätter sedan 1933. Vi bygger i hela Göteborg men fokuserar på stadsdelar som domineras av hyresrätter, eftersom vi vet att blandade upplåtelseformer är en viktig pusselbit för hela områdets utveckling. I samband med att vår nuvarande ekonomichef lämnar oss för att utvecklas vidare söker vi nu hennes ersättare.
Vad vi erbjuder
Som ekonomichef hos Egnahemsbolaget får du vara med och bidra för att göra Göteborg till en bättre, tätare och mindre segregerad stad. Du samarbetar med andra kommunala bolag och förvaltningarna och får på så sätt ett stort nätverk. Du jobbar hårt och självständigt men ingår i ett team som backar upp varandra.
Ansvarsområden
Vi söker dig som vill vara med i teamet som skall fortsätta att utveckla redovisningen och ekonomistyrningen. I rollen som ekonomichef ansvarar du för både intern- och extern rapportering och säkerställer samtidigt att redovisningen håller hög kvalitet. Du är med på styrelsemöten och presenterar utfall, prognoser samt budget.
Rollen spänner även över områden som berör IT och HR. Du håller t ex i de strategiska delarna kring bolagets IT-miljö. Sköter uppdateringar av de program vi använder samt delar ut rättigheter på rätt nivå till alla anställda. Du håller även avstämningar med IT-chefen på Framtidens IT.
I denna roll har du även ett övergripande ansvar gällande bolagets HR och arbetet kring detta tillsammans med bolagets HR-specialist. Ditt personalansvar spänner över 3 ekonomer och 3 administratörer. Du kommer arbeta i nära samråd med vår CFO,VD eller CEO Mikael Dolietis.
Arbetstider
Heltid
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande. Du är en inspirerande och coachande ledare med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi söker dig som är självgående, vet vad som behöver göras, men också har en hög samarbetsförmåga. För att lyckas i denna roll behöver du ha lätt för att prioritera och pendla mellan olika operativa och strategiska arbetsuppgifter.
Som person bör du ha ett starkt driv med förmåga att se och driva förbättringsarbete. Du är initiativ- och ansvarstagande med en naturlig fallenhet för att strukturera upp processer. Du är strategisk, engagerad och drivande. Du behöver vara prestigelös då det även krävs att hugga in i det operativa arbetet. En god kommunikativ förmåga samt en samarbetsförmåga är andra nyckelegenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten.
Ansökan
Låter detta intressant? I denna rekrytering samarbetar Egnahemsbolaget med Randstad Finance. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Areschoug på 0729-889430 eller susanne.areschoug@randstad.se.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 1 mars.
Om företaget
På Egnahemsbolaget har vi förmånen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. En av anledningarna är att vi tänker lite annorlunda när vi bygger bostäder. Vårt uppdrag är att verka för blandade boendeformer i Göteborg och eftersom vi bygger småhus och bostadsrätter gör vi det mest i områden som domineras av hyresrätter. Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett tryggare Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt. Egnahemsbolaget är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största bostadskoncerner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044