Ekonomichef till expansivt företag i Borås

Arbetsbeskrivning

Ekonomichef till expansivt företag i Borås

Nu rekryterar vi en driven, framåt, och sociala ekonomichef till expansivt företag i Borås

Dina arbetsuppgifter

Den vi söker leder arbetet med att ta fram ekonomiska planer, utredningar och styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. Denna Tjänst är både bred och operativ och vi ser du har en hög social kompetens och kan jobba i ett team.

Att sätta upp en årsbudget och arbeta med att ta fram olika prognoser hör också till arbetsuppgifterna.

Som ekonomichef är man ofta även ansvarig för deklaration och skattefrågor.

Detta är inte en tjänst för den som enbart vill sitta och jobba med ren redovisning och reskontrahantering, utan här har man det övergripande ekonomiska ansvaret på hela företaget.

Dock är det inte fler än två personer på ekonomiavdelningen i dagsläget, så givetvis förekommer också en hel del återkommande arbetsuppgifter.

I övrigt sköter man all kontakt med bank, myndigheter och övriga leverantörer som rör ekonomifunktionen.

Din profil

Du har självklart kunskap i de vanliga arbetsuppgifterna så som

· Löner

· Moms- och arbetsgivardeklarationer

· Kontroll av kundavtal/prissättning

· Ansvar för fakturering utifrån avtal

· Månadsbokslut

· Årsbokslut

Då det är av stor vikt att just du ska trivas så är den sociala kompetensen viktig.

Utbildning

Du har Ekonomisk högskoleutbildning, med några års arbetslivserfarenhet och som vill ta nästa kliv i karriären.

Övrig information

Placeringsort: Borås
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Känner du att du har det vi söker, vänta inte med att söka då tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt kandidat hittas.


Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens Marie Sandvall 0733-205638 för mer information om både tjänsten och företaget.


Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2021
  • Ansök senast: 23 mars 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024