Ekonomichef till God Assistans

Ekonomichef till God Assistans

Arbetsbeskrivning

Har du god erfarenhet av redovisning och brinner för ledarskap, digitalisering, utvecklings- och förbättringsarbete? Trivs du i en familjär miljö och vill jobba med att skapa meningsfullhet och vara en del av en organisation i stark tillväxt som gör skillnad på riktigt?

Om rollen

Till vår kund God Assistans rekryterar vi nu till en ny spännande tjänst som Ekonomichef. Rollen som kommer innebära att du övertar det övergripande ansvaret för koncernens redovisning, rapportering och bokslutsarbete där du får kombinera operativt redovisningsarbete med personalledning. Du blir chef för både löneteamet om tre personer och redovisningsteamet som består av två personer. Det operativa arbetet innefattar kvalificerad redovisning, skatteberäkningar, rapportering, årsbokslut och årsredovisningar (både K2 och K3) samt att analysera och följa upp intäkter och kostnader på kostnadsställenivå samt utveckla analys och rapportering i BI-verktyget.

I din roll kommer du även ha många kontaktytor både internt inom organisationen, såväl som externt med utomstående aktörer. Därför förutsätter vi att du är en duktig relationsbyggare som är kommunikativ och serviceinriktad, gärna med lite ”skinn på näsan” som både kan stå på sig och på ett skickligt sätt förklara ekonomi för ”icke-ekonomer”.

God Assistans präglas av en stark entreprenöriell anda och har under de senaste åren haft en stark och stabil årlig tillväxt. Organisationen ligger även i framkant när det kommer till digitalisering och har kommit väldigt långt i sin strävan efter "ett papperslöst kontor". Kontoret är beläget i Frösunda, Solna i Stockholm, men där delar av jobbet även sker remote och med stor frihet under ansvar. Rollen är därför intressant för dig som har ett intresse för och vill arbeta digitalt i en organisation med stark tillväxt på frammarsch. Du har en ständig strävan efter att driva och effektivisera projekt i organisationens strävan om att helt digitalisera verksamheten. 

Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Vem är du?

För att lyckas i rollen är det viktigt att du gillar att arbeta hands-on med redovisning samtidigt som du har ett tydligt arbetsledar- och personalansvar. Du är självgående och trygg i din yrkesroll och din kompetens och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en förståelse för och en vilja att förbättra processer och hela tiden eftersträva att utveckla dig själv, lära nytt och prestera bättre med förhållningssättet som genomsyrar organisationen – att hela tiden "beat yourself".



 

Du är/har dessutom:

Självständig i redovisningsflödet med god erfarenhet av arbete med kvalificerad redovisning och arbetsledning
Tekniskt kunnig och intresserad, förändringsbenägen med ett process- och teamorienterat tänk.
Meriterande om du tidigare arbetat på redovisnings- eller revisionsbyrå 
En person som uppskattar en hybrid arbetsplats där delar av jobbet sker remote och delar sker på plats. Därför är du även duktig på att både leda dig själv och andra i arbetet och trivs med frihet under ansvar
Lätt för att samarbeta, är social och trivs att jobba i team och med lite skinn på näsan när det krävs.


Har du även erfarenhet från assistansbranschen alternativt har arbetat med eller mot kommuner och/eller Försäkringskassan är det meriterande. Systemkunskaper inom Ascendo, Fortnox, AiAi eller PowerApps i Microsoft365 är även starkt meriterande.

Om God Assistans

God Assistans är en privat anordnare av personlig assistans åt personer med funktionsnedsättningar. Bolaget grundades av Mikael Nordmark och barndomsvännen Martin Wilén år 2012. Mikaels son föddes med en funktionsnedsättning och Martin gedigen erfarenhet och kunskap inom vård- och omsorg. Deras vänskapsband blev allt starkare och det blev tydligt att de delar synen på vad God Assistans verkligen innebär och idén föddes att ägna sig åt just detta. 

Verksamhetens ledord är omtanke, inflytande, öppenhet och kvalitet. God Assistans vill underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättningar och möjliggöra för alla människor att leva ett gott liv. Koncernen består idag utav 5 assistansbolag fördelade per region; Norr, Mitt, Syd, Värmland och Väst. Koncernen innefattar också en Juristbyrå som erbjuder juridiska tjänster inom främst personlig assistans men även inom socialförsäkringsrätt. Moderbolag till koncernen är God Assistans Support som fungerar som ett Shared Service Center för all bolagsadministration. 

Totalt har koncernen ca 2 000 anställda varav ca 50 tjänstemän. Omsättningen ligger på ca 540 Mkr. Knuten till God Assistans är även Hugos Stiftelse grundad av Mikael och Martin. Hugos Stiftelse stöttar och finansierar aktiviteter och verksamheter som har till syfte att hjälpa och främja barn och ungdomar med funktionsnedsättningar till bättre hälsa och ett aktivt liv. Bland annat arrangerar stiftelsen årligen det mycket populära och trevliga Glädjeruset – Loppet där alla är välkomna!

Nyfiken?

För frågor om tjänsten, kontakta rekryterare Linnea Ekblom på telefon 070-092 18 83 alternativt linnea.ekblom@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

Om Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka en tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande rekryteringar och interimsuppdrag och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp.

Sökord: Ekonomichef, Redovisningschef, redovisning, K3, rekrytering, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024