Ekonomichef till Höörs Fastighets sökes

Ekonomichef till Höörs Fastighets sökes

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Uppdraget beräknas starta 1 december 2022 och sedan preliminärt pågå till december 2023. Omfattning: 100%. Arbetstider 7.30-16.30. Placeringsort: Höör

Ansvara för ekonomienheten med personalansvar för en medarbetare. Övergripande ekonomiskt ansvar för bolaget och för att driva ekonomi- och administrationsarbetet. Följa och styra bolagets ekonomi, utveckla rutiner och processer.

Rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

Delta i process med fission av företaget till två nya bolag.

Projektleda och delta aktivt i implementering av ett nytt upphandlat ekonomisystem och uppgradering till ett nytt fastighetssystem.

Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga ansvarsområden:

Ekonomi

- Upprätta månads-, delårs- och årsbokslut
- Rapportering till kommunens koncernsammanställning
- Årsredovisning och inkomstdeklaration
- Intern kontroll
- Löpande avstämningar av balanskonton
- Analys och uppföljning av resultat, nyckeltal och projekt
- Ansvara för och leda budget- och prognosprocess
- Finansieringsfrågor, t.ex. likviditetsuppföljning, lånehantering, investeringskalkyler
- Momsdeklaration
- Kontaktperson för banker, myndigheter och revisorer
- Arbeta med krav- och inkassoprocessen


Administration

- Kallelser till styrelsemöte och stämmor
- Uppdatera styrelseportalen - medlemmar, handlingar till möten mm
- Sekreterare styrelsemöte
- Föredragande för ekonomi på styrelsemöte
- Föra minnesanteckningar för ledningsgruppen
- Samordning av bolagets IT-frågor


HR/Lön

- Kontaktperson och beställare av företagshälsovård
- Attestera tidrapporter för VD och medarbetare
- Hantera sjukvårdsförsäkring/löneväxling
- Granska och godkänna preliminära löner


Ledning

- Personalansvar ekonom
- Medlem i ledningsgrupp
- Ta fram beslutsunderlag till ledningsgrupp och styrelse
- Vara ett stöd till organisationen gällande ekonomi och administration


Dina kvalifikationer

- Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande och erfarenhet av tidigare roll som Ekonomichef
- Erfarenhet från fastighetsbranschen, du har vana av finansiering/lånehantering
- Projektredovisning med analys är viktiga inslag i rollen, varför du med fördel har denna erfarenhet med dig
- Du behärskar svenska i tal och skrift
- För att lyckas i rollen som Ekonomichef är du lösningsorienterad, strukturerad med god analytisk förmåga. Du trivs med att genomföra förändring. Som person är du positiv, driven, engagerad, ansvarsfull och trivs i en bred roll där du får vara med och påverka och utveckla, både företaget och dig själv. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper


Meriterande

- Erfarenhet av förändringar av bolagsstruktur såsom fission, fusion eller förvärv samt systembyte


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Nadine Ayari på nadine.ayari@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024