EKONOMICHEF TILL INTERIMSUPPDRAG I NORRORT

EKONOMICHEF TILL INTERIMSUPPDRAG I NORRORT

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Just nu söker vår kund en interimslösning i ett rekryteringsglapp på 6 månader. Bolaget har sitt kontor i Norrort och verkar inom fastighetsbranschen. Konsulten förväntas börja senast mitten på augusti.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef hos vår kund kommer du ansvara för 9 personer inom ekonomi och administration. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Delta i strategiskt arbete; affärsplanering, processer
• Ekonomistyrning, budget, prognos och resultatuppföljning
• Leda medarbetarsamtal, lönesamtal samt kompetensutveckling för medarbetare på avdelningen
• Upprätta statistik och nyckeltal inom avdelningens verksamhetsområde
• Ansvara, leda, upprätta och rapportera bokslut och årsredovisningar, för alla bolag i koncernen samt koncernårsredovisningen, till ledningsgrupp och styrelse.
• Finanshantering, upplåning, hantering av säkerheter samt kortfristiga placeringar
• Upprätta och redovisa företagets deklarationer, skatter, moms, avgifter och frivillig skattskyldighet
• Ansvara för årlig fastighetsvärdering och IPD rapportering
• Hantera/bokföra pensionskostnader och löneskatt
• Hantera personalutlägg, lönebidrag, fackavgifter mm samt kontrollera/stickprov lönekonsultens arbete
• Följa upp utfall med berörda avdelnings, budgetansvariga och ledningsgruppen
• Leda och arbeta med företagets fastighetstaxeringar

Din profil
Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning och minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du sedan tidigare har erfarenhet av att driva en ekonomiavdelning. Din erfarenhet ska även spegla en god affärsförståelse.

För att lyckas i rollen är du en driven, nyfiken och ansvarstagande. Du är kreativ och tycker om utveckling för att driva ditt eget samt företagets arbete framåt. Du är även flexibel och vågar möta förändring och förändringsarbete med en positiv inställning i en prestigelös miljö.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Visma Control, Wolter Kluver eller Xpand. Att ha tidigare erfarenhet av Excel är däremot ett krav.


Framgångsfaktorer
• Relevant universitet-/högskoleutbildning
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
• Meriterande att ha arbetat i Visma Control, Wolter Kluver eller Xpand
• Krav på goda kunskaper i Excel

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
Ansökan
START: Enligt överenskommelse/mitten augusti 2021
OMFATTNING: Heltid, 100%, 6 månader
PLACERING: Stockholm, Norrort
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-05-30

Denna tjänst är en hyra, där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024