OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Jura är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge.
Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök Juras hemsida (www.jura.com).
https://vimeo.com/659877955/9aaba3d3e7
Din roll
Nu söker vi för Juras räkning en Head of Finance and Administration till skandinaviska huvudkontoret i Stockholm. Detta är en tillsvidaretjänst i ett expansivt bolag där du får stora möjligheter till att forma såväl bolaget som din egen roll. Du rapporterar direkt till företagets VD.
Som Head of Finance & Business Administration ansvarar du för driften av administrations- och ekonomiavdelningen där du hands on är en del av gruppen och utför egna arbetsuppgifter samtidigt som du vägleder dina kollegor i sina roller. Du ansvarar för månadsavstämningar, bokslut och rapporteringar till huvudkontoret.
Avdelningen du leder består av ekonomi, controlling samt allt som ingår i administration med orderhantering, inköp, lager, affärssystem och mycket mer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Övergripande ansvar för drift av administrations- och ekonomiavdelning
- övergripande ansvar för löpande redovisning och generell bokföring
- månads- och årsbokslut samt avstämningar och deklarationer
- kreditkontroll och likviditetsplanering
- rapportering till företagsledningen i Schweiz
- budget och prognosarbete
- utvecklings- och effektiviseringsprojekt i affärssystemet
- ansvar för balans och synkronisering av inköp, forecast och lager
- kontaktperson för kollegor, kunder, myndigheter och företag
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi och administration. Vi tror också att du har erfarenhet av att självständigt göra bokslut och har du tidigare arbetet inom retail eller distribution ser vi detta som extra meriterande. Systemen som används på Jura är främst Microsoft Dynamics Business Central och Excel. Vi ser det som en självklarhet att du har god systemvana och har mycket goda kunskaper i kalkylprogram. Då tjänsten delvis rapporterar till huvudkontoret i Schweiz förutsätts även att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
På Jura är de personliga egenskaperna mycket viktiga och vi ser gärna att du som söker identifierar dig som strukturerad, organiserad och resultatdriven. För att passa in i den familjära företagskultuern på Jura ser vi också gärna att du är social och kommunikativ samtidigt som du är en god lyssnare.
Ditt erbjudande
En modern, generös och spännande arbetsmiljö i en en växande organisation med ett varumärke som andas kvalitet. Jura tillämpar 40-timmarsveckor med flexibla arbetstidsmodeller och möjlighet att arbeta hemifrån när situationen kräver.
Dessutom väntar högkvalitativa kaffeprodukter på arbetstid och en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 70 417 69 44 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)