EKONOMICHEF TILL MIDROC PROJECT MANAGEMENT

EKONOMICHEF TILL MIDROC PROJECT MANAGEMENT

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en Ekonomichef med fokus på Business Controlling till Midroc Project Management med start enlig överenskommelse.

Om företaget
På Midroc Project Management är du med och utvecklar samhället till det bättre. Vi utvecklar lösningar inom Energi, Industri och Samhällsbyggnad och erbjuder inom dessa områden kompletta projektorganisationer, projektledning, miljö- och energilösningar, Asset Management, konstruktion och utbildningar.

Som Ekonomichef kommer du att ansvara för den samlade administrativa verksamheten vilket inkluderar Ekonomi och Redovisning. I den fas Midroc Project Management befinner sig kommer ekonomichefen vara starkt delaktig i att optimera och utvärdera kostnadsbasen.


Dina arbetsuppgifter
• Att leda en effektiv ekonomi- och finansfunktion som aktivt bidrar till att Bolaget och dess dotterbolag uppnår sina mål.

• Forecast/Budget Process:
- Ansvar för budget och scenarioprocessen
- Utveckla och utmana scenarioprocessen
- Stöd till verksamhetscheferna

• Monthly/Tertial reporting:
- Finansiell rapportering: månad, tertial och år
- Löpande redovisning
- Skattefrågor
- Likviditetsplanering
- Management av förmånsbilar
- Ansvara för rapportering och kommunikation för finansiell och operativ analys
- Uppföljning av enheternas utveckling
- Månadsrapporter till AOC, VD och Styrelsen
- Ta fram material och analyser

• Audit/Revision:
- Årsredovisning och årsbokslut
- Inkomstdeklaration
- Revisionsarbete
- Kontakter extern revision
- Rapporteringsansvar till styrelsen

• Business Control:
- Controlling – Analysera befintliga verksamheter och identifiera svagheter och möjligheter
- Ta fram financial reporting, financial planning, working capital management och affärsanalyser som stöd till kort och långsiktiga bolagsmål
- Verksamhetsstyrning
- Riskbedömning
- Intern kontroll

• Strategi and Business Development
- Strategisk utveckling av verksamhet
- Driva arbete med effektivisering och digitalisering av processer ex att effektivisera faktureringsprocessen.
- Fortsätta att utveckla Unit4


Din profil
Vi ser att du har flerårig erfarenhet inom liknande roller. Du besitter en stark kommersiell förståelse med god förmåga att påverka strategiska såväl som taktiska frågor. Med energi, affärsorientering och handlingskraft agerar du aktivt i en kapitalintensiv och tekniskt komplicerad verksamhet. Förståelse och erfarenhet av konsultföretag är meriterande. Du är trygg i ditt ledarskap och är synlig i organisationen.

Framgångsfaktorer
• Minst 5 års erfarenhet inom liknande roller.
• Meriterande med erfarenhet av Unit4.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Solna
LÖN: Enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-11-21

Denna tjänst är en hyrrekrytering där du börjar som anställd hos oss på Resultat AB och arbetar ute hos vår kund och sedan blir anställd utav kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024