Ekonomichef till Midroc Ställningar AB

Arbetsbeskrivning

Midroc Europe är en heltäckande partner inom områdena fastighet, bygg, industri och miljö. Vårt mål är att stärka kundens konkurrenskraft och genom hållbara lösningar och nytänkande vara med och bidra till en bättre framtid. Verksamheten är internationell med Sverige som utgångspunkt. Vi är 2800 medarbetare och under 2012 omsatte vi 4 miljarder kronor.

Midroc Ställningar AB utför ställningsmontage för industri och byggprojekt, med utgångspunkt från Göteborg och Uddevalla. Bolaget har 85 anställda och omsätter cirka 85 miljoner kronor. From januari 2014 ingår GP ställningar AB i Midroc Ställningar AB.


Vill du vara med och bygga upp verksamheten efter sammanslagning av två verksamheter?

Arbetsbeskrivning
Som Ekonomichef för Midroc Ställningar AB kommer du att ha en bred och verksamhetsnära roll där du har det övergripande ansvaret för bolagets ekonomiska styrning, uppföljning och rapportering. Tjänsten är varierad och omfattar såväl operativa som strategiska områden.

Du arbetar bl.a. med löpande redovisning och bokslutsarbete, årsbokslut och årsredovisning, cash management, controlling och likviditetsprognoser. Du ansvarar även för löneprocessen och andra administrativa ansvarsområden med anknytning till ekonomiområdet. Tjänsten omfattar personalansvar för två medarbetare som arbetar med kund- och leverantrösreskontran samt löner. Med stöd av koncernens HR-funktion ansvarar du för HR-frågorna i bolaget.
Du är en nyckelperson som inledningsvis kommer att ha stort fokus på att utveckla, rationalisera och kvalitetssäkra administrativa processer, rutiner och arbetssätt där affärssystem utgör en viktig plattform. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.


Vem är du?
Vi söker dig med någon form av eftergymnasial ekonomisk utbildning med minst fem års arbetslivserfarenhet som ekonomiansvarig/chef alternativt redovisningsansvarig på mindre eller medelstort företag, gärna inom industri- eller entreprenadverksamhet.

Du är driven och självgående inom redovisning och analys och har ett intresse och engagemang att arbeta nära den verksamhet du verkar i. För att lyckas i rollen förutsätter vi att du är lösningsorienterad och tar initiativ till förbättringar samt att du är kvalitetsmedveten och ser noggrannhet som ett medel för framgång i ditt arbete. Flexibilitet och initiativ är viktiga kriterier i ditt dagliga arbete. Du har en naturlig pondus då du är trygg och stabil i dig själv och trivs i en verksamhet som präglas av entreprenörsanda och dynamik. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.

Kontaktperson
Välkommen att söka tjänsten med registrerat CV via länken på denna sida. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Persson 031-617270. Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är den 15 december 2013.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 november 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024