OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående ekonomichef som söker nya utmaningar? Vill du vara med på vår utvecklingsresa inom ett helt nytt affärsområde i SAG koncernen? Vi befinner oss nu i en utvecklingsfas där du utgör stommen, som ekonomichef med personalansvar. Du rapporterar direkt till VDn i Fueltech Sweden AB.
Fueltech Sweden AB ligger i Ronneby och producerar idag bränsle-, urea- och hydrauloljetankar till tunga fordon, samt energisystem under namnet ECOScience. Från 2016 utökade vi vår verksamhet med aluminiumgjutning och hybridprodukter. Våra största kunder är bl.a. Volvo och Scania. Vi ingår i den Österrikiska koncernen SAG, som är Europas största leverantör av bränsletankar till tunga fordon. Tillverkningskapaciteten utgörs av 8 produktionsanläggningar runt om i världen och SAG:s huvudkontor ligger i Wien. Vår omsättning kommer under 2021 att vara ca 200 MSEK och vi är idag ca 70 anställda.
Om rollen
I detta nya affärsområde kommer du få vara med att bana väg för en resa med stor framgångspotential. Du bör därför ha en entreprenörsanda och ett starkt driv av att vilja nå framgång. Du kommer sitta tillsammans med kollegorna i systerbolaget Fueltech och har därför möjlighet att byta erfarenheter, bolla ideér samt få stöd i specialist-frågor. Dina medarbetare kommer att befinna sig på resande fot under större delen av deras arbetstid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Löpande bokföring
* In- och utbetalningar
* Bokslut - avstämningar, periodiseringar
* Månadsbokslut, kvartalsbokslut samt årsbokslut
* Skattedeklarationer - moms- och inkomstskatt
* Löpande förbättringsprojekt
* Digitalisering inom det nya affärsområdet
* Erfarenhet av personalansvar inkl. lönehantering
Din bakgrund
För att lyckas i rollen bör du ha en akademisk eftergymnasial utbildning i ekonomi. Du besitter minst två års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter och känner dig trygg med redovisning fram till färdigt bokslut och efterföljande arbetsuppgifter med deklarationer etc. Vidare har du goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som meriterande ses vana i Fortnox och en generell god kompetens i system samt erfarenhet av förändringsarbete, till exempel som projektledning.
Som person är du intresserad av din omgivning, tar kontakt med andra och har god samarbetsförmåga. Du bidrar i gruppen med energi och skapar engagemang. Grundläggande för att lyckas i rollen är att du är noggrann och ordningsam samt har en trygghet och ett lugn, där du hanterar att allt inte är på plats än.
Du tycker genuint om att arbeta med projekt, förändring och vara med och påverka. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och sätta struktur och stabilitet, bli en del av ett erfaret team på en vänlig arbetsplats där värderingarna är viktiga. Eftersom bolaget befinner sig på en tillväxtresa är det av största vikt att du förstår vikten av ett gott samarbete, att laget före jaget är en självklarhet för dig.
Du kommer att vara högst delaktig i att vara mottagare för ett nytt fakturahanteringssystem och dels aktivt arbeta med att utveckla och dokumentera processer och rutiner anpassade till de nya digitala lösningarna.
Erbjudande
Heltid med start så snart som möjligt.
Urval sker löpande.
I den här rekryteringen samarbetar Fueltech Sweden AB med Jefferson Wells AB. Frågor besvaras av ansvarig Konsultchef Jonathan Gärdh på telefon 0455-302782. Ansökan sker genom att registrera ditt personliga CV på www.jeffersonwells.se
Är du intresserad av att anta denna spännande utmaning? I så fall vill vi ha din ansökan senast 20210228 men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka.