Ekonomichef till Solna

Ekonomichef till Solna

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Solna söker vi en självständig och noggrann ekonomichef. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska flödet. Rollen är bred och varierad. Vår kund verkar inom konsultbranschen och arbetar på projektbasis. Totalt jobbar 40 konsulter i företaget.



Arbetsuppgifter

Som ekonomichef kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar, bokslut och projektredovisning. Rollen innefattar även engagemang i olika projekt relaterade till utveckling och effektivisering av ekonomifunktionen.

I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- löpande bokföring
- kund- och leverantörsreskontra
- betalning och likviditetsplanering
- projektredovisning/controlling
- avstämningar, bokslut, årsredovisning
- löner och tidredovisning
- uppföljning och analys av resultat
- budgetering och budgetuppföljning
- redovisning av moms och skatter


Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomichef hos vår kund är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom och har arbetat med redovisning från ax till limpa. Du ska självständigt ha gjort bokslut och du är en fena på projektredovisning. Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete som ekonomichef på ett mindre företag.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

Vi söker efter en lösningsorienterad och ansvarsfull person som är noggrann och analytisk. Du har starkt driv och initiativkraft. Du är förändringsbenägen, vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Som person är du rak, tydlig och bra på att argumentera. Du har vidare god samarbetsförmåga och för att trivas med arbetsuppgifterna och hos vår kund är det viktigt att vara positiv, glad och ha god social kompetens.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Solna, nära goda kommunikationer


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024