OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och ansvarstagande ekonomichef till ett företag med kontor i centrala Stockholm. Du kommer att ansvara för företagets ekonomifunktion som bland annat inkluderar personalansvar för fyra medarbetare, redovisning och bokslut samt budget och analysarbete.
Arbetsuppgifter
Som ekonomichef har du helhetsansvar för företagets hela ekonomi- och redovisningsfunktion. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån budget, prognoser och uppföljning till bokföringen, bokslut och rapportering.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring
- Balansavstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Rapportering och resultatuppföljning
- Moms och skattedeklarationer
- Budget, analys- och prognosarbete
- Kontakt med revisorer, bank och myndigheter
- Lön
- Förvaltning och utveckling av affärssystemet
På ekonomiavdelningen arbetar du tillsammans med fyra redovisningskonsulter. Du ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet i din grupp och som personalledare ansvarar du också för lönesättning och medarbetarsamtal.
Kvalifikationer
För att fungera väl i rollen har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och 7-10 års erfarenhet av självständigt arbete på en ekonomiavdelning. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du har även erfarenhet av personalledning.
Det är ett krav att du har erfarenhet av K2 redovisning och inkomstdeklarationer. Det är meriterande om du tidigare arbetat på en redovisningsbyrå.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en handlingskraftig och pålitlig person som gillar stort ansvar. Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många bollar samtidigt. Du är analytisk och duktig på att prioritera. Du är också utåtriktad och har god samarbetsförmåga.
Du har pondus och säkerhet i ditt ledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare. Du motiverar till goda resultat och inspirerar gruppen genom delaktighet och tydliga mål. För att trivas på kontoret är det viktigt att vara social, nyfiken och intresserad.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering
- Tillsättning: under januari 2021
- Omfattning: heltid
- Placering: Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara Group?
Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!