Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Ekonomichef till ett långt uppdrag på 50% under ett års tid med start i början av 2025.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 50% via Bemannia med start i januari 2025 och fram till årsskiftet 2026. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Torsboda.
Torsboda Industrial Park AB ska köpa, kortsiktigt äga/förvalta och sälja mark iTorsboda området till etablerande företag. Bolaget samarbetar med såväl de egnaorganisationerna som externa intressenter, med det övergripande syftet attunderlätta etableringar. Arbetet med att marknadsföra och sälja TorsbodaIndustripark sker i samverkan med Härnösand, Sundsvall och Timrå kommuner.
Dina arbetsuppgifter
Identifiera, utveckla, analysera, följa upp, prognostisera de storaprocesserna budget och prognos.
Ifrågasätta och kommunicera nyckeltal och ekonomiskt utfall samt ansvaraför rapportering till ledning och styrelse.
Ansvar för ekonomiadministration, ekonomisystem, controlling ochstyrdokument/ nyckeltal.
Moms kunskaper kring etablering.
Erfarenhet av marketablering och etablering av större företag.
Upprättande av deklarationer, budget och bokslut.
Företagsjuridiska frågorsamt skatte- och försäkringsfrågor.
Stöd och hjälp till VD avseendeekonomi och finansiering.
Samarbete med ägarkommunernas ekonomichefer.
Dina kvalifikationer
Civilekonom eller motsvarande utbildning eller motsvarandearbetslivserfarenheter.
Minst 5–7 års erfarenhet som ekonomichef.
Erfarenhet från kommunal verksamhet och kommunala bolag.
Erfarenhet av finansiering.
Erfarenhet av att göra affärer i en snabb och dynamisk organisation.
Kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet att kunna hantera ett bolag som har stort massmedialt fokus.
Som person är du strukturerad och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Du arbetar effektivt och har god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/1.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson