Ekonomichef till West Atlantic

Ekonomichef till West Atlantic

Arbetsbeskrivning

The West Atlantic Group is one of the market leading providers of dedicated airfreight services to European National Mail Organisations and airfreight capacity to Global Integrators and Freight Forwarders. The Group has a well-established geographic network and operates a customised aircraft fleet of 40 aircraft. West Atlantic was founded in 1962 and is headquartered in new office buildings at Malmö Airport, Sweden. Operations are performed all over Europe with a staff of around 500 employees. In 2019 The Group reported revenues of MSEK 2,165 and EBITDA of MSEK 114.

West Atlantic erbjuder nu en intressant tjänst som ekonomichef för dig som vill arbeta i en företagskultur som präglas av samarbete och laganda. Våra flyg är en viktig länk i den dagliga post- & pakethanteringen för prioriterade leveranser inom Europa. Välkommen till ett bolag där du får vara med och bidra till lönsamhet, affärsnytta och inte minst till att länka samman Europa genom vår verksamhet.

Vad innebär rollen

Tjänsten som ekonomichef innebär ansvar för en redovisningsavdelning på fem personer, både vad det gäller övergripande processer och att stötta teamet i det dagliga arbetet och delta i månadsbokslut och rapportering. Din närmsta chef blir koncernens CFO och ni kommer att ha ett nära samarbete. West Atlantic är ett internationellt företag där koncernspråket är engelska. I din roll har du många interna och externa kontaktytor vilket ställer krav på att du är flytande i engelska.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Övergripande ansvar för ekonomi och redovisning för West Atlantic Sweden och dotterbolag (bokslut, rapportering, analys, moms och skatt)
- Delta i månatliga bokslut för att säkerställa korrekt och snabb finansiell rapportering
- Personalansvar för ett ekonomiteam på fem personer samt att fördela arbetsuppgifterna inom teamet och vara behjälplig i det operativa arbetet
- Ansvara för årsbokslut och årsredovisningen samt för kontakt med revisor
- Stötta och hjälpa övriga organisationen i budgetprocessen
- Ansvara för intern kontroll och för andra relaterade processer
- Driva olika interna projekt för processutveckling och förbättringar


Din bakgrund

Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i en komplex verksamhet och att du vill bidra till företagets fortsatta utveckling. Du har ett starkt affärsfokus och strävar alltid efter att ditt arbete ska hålla hög kvalitet. Andra egenskaper som värderas högt är att du har en förmåga till ett metodiskt tillvägagångssätt samtidigt som du inte blir stressad av ad-hoc uppgifter och problemlösning. Du kan snabbt växla mellan helhet och detaljer och du känner dig lika säker i dina redovisningskunskaper som i din förmåga att leda andra och att skapa en god stämning och laganda i gruppen.

För att trivas och passa in i vår företagskultur har du lätt för att anpassa dig till snabba förändringar och se det positiva i nyheter. Du har troligen 5-10 års erfarenhet av kvalificerad redovisning i internationell miljö samt några års erfarenhet och bevisad förmåga av att leda medarbetare med ett gott resultat. Vi ser att du har utbildning inom ekonomi på universitet- eller högskolenivå. Excel behärskar du mycket väl, meriterande om du arbetat i Microsoft Navision. Du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Då arbetsplatsen är belägen i anslutning till Malmoe Airport och kollektivtrafiken dit är mycket begränsad ser vi att du behöver körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från jobbet.

Ansökan
I denna rekrytering har West Atlantic valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 29/12 2020.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Ekonomichef

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024