OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjÀnsten
Workaround befinner sig pÄ en spÀnnande tillvÀxtresa och söker nu en ekonomichef som kommer att ha en mycket central del i detta. HÀr arbetar man i en affÀrsnÀra roll och verkar för att utveckla bolagets affÀr samt har det yttersta ansvaret för att pÄ ett analytiskt och strategiskt sÀtt leda ekonomifunktionen. Workaround Àr den första och största förmedlingstjÀnsten för kontor i Sverige. De hjÀlper företag pÄ ett enkelt och smidigt sÀtt att hitta och jÀmföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats.
Detta Àr direktrekrytering via Wrknest med anstÀllning hos Workaround och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som ekonomichef pÄ Workaround har du det yttersta ansvaret för den ekonomiska styrningen, ekonomisk rapportering och att utforma samt utveckla arbetssÀtt, processer och rutiner inom ekonomifunktionen. I rollen ingÄr Àven finansiell planering, uppföljning samt bokföring/redovisning i samarbete med redovisningsfirma. Du kommer att sitta i företagets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD för Workaround. Du kommer Àven verka för att företagets policys och rutiner följs. Rollen innebÀr ocksÄ att regelbundet stötta och kommunicera med andra teammedlemmar, ledning, styrelse och intressenter efter behov. Fler exempel pÄ arbetsuppgifter kan vara:
- Att sammanstÀlla och presentera rapporter över försÀljning, fakturering, cashflow, likviditet och övriga rapporter
- Analysera, följa upp resultat, bevaka lönsamheten, se att effektiviteten internt maximeras samt att medverka i utveckling av bolaget genom att stötta ledningen.
- Proaktivt arbeta med ekonomisk analys och jÀmförelsedata för att förbÀttra verksamheten
- Driva budgetprocessen samt upprÀtta prognoser löpande under budgetÄret
- Lönsamhetsuppföljningar, analyser samt utveckling av rutiner och processer.
- Koncernredovisning samt arbete med vÄra utlÀndska konton gÀllande moms, redovisning och uppföljning
Vi söker dig som har
erfarenhet av att leda ekonomifunktioner, Àr analytiskt lagd, gillar struktur och att jobba högt och lÄgt i en flexibel och entreprenörsdriven miljö. Du har erfarenhet nog för att kunna visa vÀgen och sÀga vad du tycker. Du arbetar proaktivt och Àr van vid att leda projekt relaterade till företagets finanser i samarbete med övriga funktioner. Med ett sinne för detaljer kan du tillhandahÄlla korrekt ekonomisk information konsekvent. Workaround Àr övertygade om att deras framgÄng bygger pÄ att skapa en kultur med högt i tak som attraherar ett differentierat team av engagerade medarbetare, dÀrför lÀggs det stor vikt pÄ dina personliga egenskaper och vÀrderingar. Förutom detta söker vi dig som har:
- Ca 3-5 Ă„rs erfarenhet av arbete i en liknande roll
- En examen frÄn universitet/högskola, företrÀdesvis inom redovisning/bokföring
- En stark kompetens inom bokföring/redovisningsprinciper- samt processer
- En vÀl bevandrad erfarenhet i excel och redovisningssystem
- Starka administrativa kompetenser
- BehÀrskar svenska och engelska i tal och skrift flytande.
Vi ser det som meriterande
- Att tidigare ha arbetat i eller mot en stor redovisningsfirma
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som har en positiv attityd, Àr strukturerad och analytisk. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Ăvrig information
Start: Enligt överenskommelse med hÀnsyn till eventuell uppsÀgning
Plats: Stockholm, Medborgarplatsen
Omfattning: Heltid 40h/v
AnstÀllningsform: TillsvidareanstÀllning med inledande provanstÀllning
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Workaround hjÀlper sedan 2015 företag att pÄ ett enkelt och smidigt sÀtt att hitta och jÀmföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats, vi vill helt enkelt minimera lediga kontorsytor. Vi Àr den första och största förmedlingstjÀnsten för kontor i Sverige. Företaget har kontor i Stockholm men Àven verksamhet i Tyskland och NederlÀnderna utanför Sverige. Givet en snabb tillvÀxt för bÄde bolaget och branschen planeras expansion till andra europeiska stÀder inom kort.