OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en driven och självgående Ekonomichef/CFO till Boden Business Park. Läs mer om företaget, rollen och processen nedan och skicka därefter in din ansökan när du känner att du hittat rätt.
Om Boden Business Park
Boden Business Park är Norrlands största vardagsrum. Det är en internationell möjlighetsplats och en aktör för människor med driv och starka idéer. Här finns möjligheterna att utveckla och starta något i en kreativ tillväxtmiljö, där det oprövade är ett normaltillstånd och där vi gärna bryter ny mark.
Vår mission är att skapa förutsättningar för tillväxt i Bodens Kommun. Vi verkar för att attrahera talanger och företag som vill växa, stödja näringslivet genom att erbjuda kompetensutveckling och innovationsfrämjande aktiviteter samt genom att attrahera nationella och internationella investerare.
Organisationen består av fyra verksamheter, varav två fastighetsverksamheter och två utvecklingsverksamheter. Arbetet bedrivs i nära samverkan mellan kommun, näringsliv, myndigheter och organisationer.
Vi är norra Sveriges mest kreativa mötesplats för tillväxt. Här finns en spännande miljö där talang och starka idéer får ta plats och där atmosfären är fylld av innovation och entreprenörskap som bygger ett attraktivt klimat, vilket genererar både mervärden och möjligheter på en internationell marknad.
Våra värdeord är värdskap, nytänk och affärsnytta. Vilka följer med in i ditt arbete och din roll som Ekonomichef.
Arbetsbeskrivning
Vår nuvarande Ekonomichef går snart på föräldraledighet och vi söker en ny stjärna som vill vara med oss i utvecklingen av Boden Business Park. I rollen som Ekonomichef är du spindeln i nätet och verkar som en stödfunktion för hela organisationen, vilket innefattar både fastighets- och utvecklingsverksamheterna. Det är viktigt att du snabbt kan ställa om i ditt arbete och lösa de utmaningar som uppstår. Såväl kollegor som samarbetspartners kommer till dig för hjälp och stöd inom lön, ekonomi och styrfrågor.
Ekonomistyrningen omfattar budget, prognoser, månadsavstämningar och uppföljning mot de fyra verksamheterna i organisationen.
Du kommer att upprätta delårs- och årsbokslut inklusive rapportering.
I arbetsuppgifterna ingår även att sköta lönerna för bolagen.
Boden näringsliv utvecklas och klättrar mot en toppnotering inom företagsklimat i Sverige. Vi har många projekt, stora som små, i gång och mycket händer på plats på Boden Business Park. Du kommer vara en del i vissa av dessa projekt och ansvarig för de ekonomiska bitarna.
Kompetenser och färdigheter
Vi söker dig med lägst en kandidatexamen inom ekonomi på universitetsnivå. Vi ser att du har flera års erfarenhet av ekonomistyrning, samt erfarenhet av lönehantering. Du kommer påbörja din roll inför bokslutsperioden i kommande årsskifte, det är därav viktigt att du har tidigare erfarenhet av arbete med bokslut.
För att trivas i rollen som Ekonomichef tror vi att du är passionerad och driven i ditt arbete. Du gillar att arbeta självständigt och strävar efter att nå uppsatta mål. Under året varierar arbetsbelastningen och det kräver att du som Ekonomichef är flexibel. Du har för vana att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samt lätt för att anpassa dig efter snabbt förändrade omständigheter.
Fastighetsverksamheterna rör en del av ditt dagliga arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom sådan typ av verksamhet.
God datavana är ett krav och vi arbetar främst med Fortnox, Visma och Office-programmen.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska krävs, såväl i tal som i skrift.
Ansökan
Låter det här som en roll för dig? Känner du att du har något intressant att tillföra vårt team och vill vara med i utvecklingen av Boden Business Park? Ansök i så fall direkt till rollen som Ekonomichef/CFO hos oss.
Sista ansökningsdag är 8 november men urval och intervjuer sker löpande så se till att skicka in din ansökan omgående för att vara med i processen i ett tidigt skede.
Anställningsform: Visstidsanställning - vikariat fram till slutet av september 2022, med eventuell möjlighet till en förlängning.
Arbetstid: 100%
Tillträde: Sker under december-månad.
Lönevillkor: Individuell lönesättning tillämpas.
Om du har frågor om tjänsten kontaktar du Amanda Johansson, HR-partner, på amanda.johansson@byhart.se eller via telefon på 079 – 103 90 00.
Varmt välkommen med din ansökan!