Ekonomicontroller

Ekonomicontroller

Arbetsbeskrivning

Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Det är i vår bransch som de stora utmaningarna finns och satsningarna görs. Det behövs för att en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Vi har påbörjat en förändringsresa med målet att bli en hållbar samhällsbyggare i framkant! Nu söker vi medarbetare som vill vara med på vår spännande resa.
Avdelningen Styrning och samordning sätter upp riktlinjer och leder bolagsövergripande utvecklingsfrågor inom exempelvis ekonomi, HR, miljö och kommunikation. Avdelningen har även till uppgift att stödja kärnverksamheten genom att arbeta som en verksamhetsnära stödfunktion.
Till avdelningen söker vi nu en ekonomicontroller som kommer att arbeta i ett mindre team på tre personer som leds av bolagets ekonomiansvarige. Ekonomifunktionen arbetar framförallt med ekonomi, verksamhetsuppföljning, inköp samt upphandling.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att fungera som stöd till bolagets verksamheter inom området ekonomi genom att ge service och rådgivning i arbetet med ekonomisk planering, analys samt uppföljning.
Genom att vara en del av bolagets centraliserade ekonomifunktion arbetar du aktivt med att driva och utveckla de ekonomiska processerna i bolaget tillsammans med ekonomiansvarige. Du arbetar med att säkerställa att kvaliteten upprätthålls i beslutade processer genom att både ställa krav på, och stödja, chefer och ledare med ekonomiansvar i verksamheten.
I ditt uppdrag ingår också att förvalta bolagskoncernens gemensamma rapport- och beslutsstödsystem Insikt. Här är du en sammanhållande länk i utvecklingsfrågor och den som skapar relevanta analysrapporter åt verksamheten. Ditt arbete innebär också att du håller i utbildningar, leder arbetet med utredningar samt skapar beslutsunderlag. Du stödjer verksamheten i framställande av kalkyler och nyckeltal.
Kvalifikationer
Vi söker dig med kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer. Du har goda kunskaper om lagar och krav inom ekonomiområdet. God svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet.
Andra önskvärda kompetensområden är:
Erfarenhet av beslutsstödsystem
Erfarenhet av att ha arbetat i ekonomiska processflöden
Erfarenhet av att leda uppdrag eller projekt

För att lyckas i uppdraget behöver du vara drivande och engagerad samt ha ett strukturerat arbetssätt. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi ser gärna att du är pedagogisk och har lätt att skapa goda relationer.
Övrigt
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
Vi månar om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Snarast
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av:
Andreas Fahlgren, avdelningschef Styrning och samordning, andreas.fahlgren@miva.se, 0660–330 326.
Louise Samuelsson, ekonomiansvarig, louise.samuelsson@miva.se, 0660–330 311
Anneli Jonsson, HR-ansvarig, anneli.jonsson@miva.se, 0660–330 328
Marie Wågberg, facklig representant för Vision, 0660–330 438
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2020. Läs mer och skicka din ansökan via vårt webbformulär på miva.se/jobb.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor och Vatten/Avlopp Örnsköldsvik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Postadress

Sjögatan 4A
Örnsköldsvik, 89160

Liknande jobb


5 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024