OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomicontroller är du ekonomichefens förlängda arm i verksamheten och kommer att ha ett tätt samarbete med avdelningens chefer. Rollen innebär att du kommer att vara ett centralt stöd i budget-. uppföljnings- och redovisningsfrågor samt ansvara för uppföljning av de enheter som ingår i avdelningen offentliga utemiljöer som ansvarar för förvaltning och utveckling av parker, naturområden och stadsrum i Göteborgs Stad. Rollen kräver ett verksamhetsnära stöd och du förlägger mesta delen av din tid i verksamhetens lokaler och du utvecklas och trivs av att stödja verksamhet på plats.
Projektredovisning ingår i rollen, där du även ger stöd till projektledare, enhetschefer och administratörer. Du tar fram underlag, sammanställer prognoser och analyserar resultatutvecklingen. Du kommer också att arbeta nära vår ekonomicontroller för exploatering och investeringsprojekt där ni förvänta göra gemensamma bedömningar av drift- och investeringsekonomin.
Ekonomi- och administrationsavdelningen är placerad på park- och naturförvaltningens centrala administration. Avdelningen består av 12 medarbetare med stor kompetens inom områdena ekonomi, IT och upphandling.
Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats med mycket kompetens och engagemang!
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Vi ser gärna att du har arbetat med projekt-, investerings- och personalekonomi samt stöttat chefer i dessa frågor. Goda IT- och datorkunskaper är en förutsättning för arbetet och erfarenhet av att arbeta med stadens ekonomisystem för bokföring, redovisning, budget och uppföljning är meriterande. Det är också meriterande med arbetslivserfarenheter från utförandeverksamhet.
I rollen behöver du ha ett kundorienterat arbetssätt med fokus på kvalitet. Vi ser att du är självständig, analytisk och strukturerad. Då du kommer arbeta verksamhetsnära behövs förmåga att skapa bra samarbete och en god kommunikatör med förmåga att presentera arbetet på ett tillgängligt sätt.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Park- och naturförvaltningen har ett brett uppdrag och kan erbjuda ett flertal spännande roller så att du som medarbetare kan växa och utvecklas. Vår rekryteringsprocess är normkritisk och komptensbaserad och vi strävar efter mångfald bland våra medarbetare.
Vill du veta mer om oss?
Följ vår företagssida på Linkedin
https://bit.ly/2Mi5QOJ