Ekonomicontroller inom offentlig verksamhet sökes till Tumba

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en ekonomicontroller till vår kund inom offentlig verksamhet, belägen i Tumba. Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Arena personal, men arbetar ute hos vår kund. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat hos vår kund, under perioden 2018-04-01 - 2019-03-31, med möjlighet till förlängning.

I denna roll kommer du att stödja både Socialförvaltningen och Vård- och omsorgsförvaltningen och dess chefer inom det ekonomiska området. Du kommer att arbeta med löpande utvärderingar och rapportering av den samlade verksamheten. Du kommer också att få delta i arbetet med budgetering, prognoser, ekonomisk uppföljning och analys.

Du tar initiativ till, och har ett nära samarbete med förvaltningarnas chefer. Du är deras stöd i att förstå hur deras ekonomiska resultat skapas, och bistår dem med kunskap och verktyg för rätt beslut.

I ditt arbete kommer du få stödja dessa två förvaltningar i lika stor utsträckning, men med olika tyngdpunkt under olika delar av uppdraget. Du kommer att rapportera till ekonomichefen på respektive förvaltning, och du ingår i ett team med ekonomer och ekonomiassistenter.




Din profil
Du har akademisk examen inom ekonomi och några års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Vi ser att du har mycket god kunskap i verksamhets- och ekonomistyrning samt uppföljning, analys och rapportering. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har förståelse för logiken som styr dessa, gärna ur ett verksamhetsuppföljande perspektiv.

Erfarenhet från kommunal verksamhet ser vi som meriterande.

Som person behöver du vara analytisk och strukturerad med ett gott siffersinne. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och snabbt sätta dig in i arbete i en stor verksamhet. Du har ett pedagogiskt arbetssätt och kan förklara komplexa samband, både i tal och skrift. Då du kommer samarbeta med många olika parter är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroende och är i ditt sätt både kommunikativ och lyhörd.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och tjänsten kräver relevant erfarenhet.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 22 februari 2018

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024