Ekonomicontroller inriktning inköp- och upphandling

Ekonomicontroller inriktning inköp- och upphandling

Arbetsbeskrivning

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!

Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
* öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
* skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
* öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige och ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan och fritidshem. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 8 800 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen är en av 6 stödavdelningar i Grundskoleförvaltningen som ska stödja de 8 utbildningsområdena och de centrala avdelningarna i förvaltningen samt leda, samordna och utveckla ekonomiperspektivet. Vårt huvuduppdrag är att skapa förutsättningar för god ekonomisk hushållning i Grundskoleförvaltningen. Det gör vi genom ett nära samarbete med förvaltningens chefer och övriga stödavdelningar.

Vi söker nu en utvecklingsorienterad ekonomicontroller med inriktning inköp- och upphandling som kan utveckla och kvalitetssäkra förvaltningens inköps- och upphandlingsprocesser. Arbetet innefattar bland annat uppgifter såsom samordning inom olika processer men även förnyade konkurrensutsättningar, direktupphandlingar, delaktighet i inköpsfrågor som är övergripande för förvaltningen och staden. Du kommer att arbeta med både operativa och strategiska frågor inom inköp och upphandling. Du kommer även att hålla i utbildningar och informationsträffar inom ekonomiområdet. I ditt uppdrag kommer du att använda dig mycket av systemen Proceedo och Weblisa.

Detta kommer du göra ihop med ett team som jobbar med inköp- och upphandling samt redovisning på 5 medarbetare. För att kunna utföra ditt uppdrag krävs ett nära samarbete inom teamet.

Som controller hos oss har du 18 kollegor där vi tillsammans arbetar för att stimulera och utveckla varandra med syfte att öka förvaltningens måluppfyllelse. I uppdraget ingår även att bidra i ekonomienhetens interna kvalitetsarbete.

Som controller i Grundskoleförvaltningen är du i och med din arbetsinsats delaktig i att utveckla stadens grundskola. Ekonomienheten ska kännetecknas av ett väl fungerande samarbete och en god teamkänsla.

KVALIFIKATIONER
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en kreativ och trevlig miljö i Grundskoleförvaltningens nya lokaler på Gamlestads Torget. Gamlestads Torget ligger endast 6 min med spårvagn från centralen.

För denna tjänst är det ett krav att du har en kandidatexamen inom ekonomiområdet på högskolenivå, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning.

Meriterande faktorer:
- Erfarenhet av inköps och upphandlingsfrågor
- Vidareutbildning inom ekonomi gärna en masterexamen.
- Tidigare erfarenhet inom offentlig förvaltning
- Tidigare erfarenhet inom systemet Proceedo

I arbetet som ekonomicontroller krävs det att du är skicklig på att samarbeta i team och att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt samt anpassa kommunikation efter mottagare och situation. I din yrkesroll är du noggrann och har en förmåga att göra kvalificerade analyser och rimliga bedömningar samt trivs med att jobba med kvalitetssäkring. Du har även en förmåga att se samband och dra slutsatser samt att ge förslag på åtgärder för att på så sätt bidra till en god ekonomisk hushållning inom förvaltningen.

Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt driva dina processer vidare. Under vissa perioder då vi har en högre arbetsbelastning krävs det att du kan hantera den stress som det kan innebära och behålla fokus på ditt uppdrag samt uppsatta mål och tidsplaner.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Första intervjuerna planerar vi att hålla vecka 43.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


Erfaren controller till kommunal kund!

Erfaren controller till kommunal kund!

4 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

4 november 2024

Projektcontroller sökes!

Projektcontroller sökes!

4 november 2024