OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar och kan göra skillnad för andra människor? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig! För just nu söker vi på grundskoleförvaltningen en ekonomicontroller specialist inom upphandling. Vi välkomnar dig som vill bidra till att utveckla Göteborgs nuvarande och framtida skolor och vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb.
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Som ekonomicontroller hos oss kommer du att jobba på vår ekonomienhet bestående av tjugosju medarbetare. Ditt fokusområde är inriktad på upphandling men rollen innefattar mycket mer och har en stor variation. Du kommer att vara en del av förvaltningens redovisning- och inköpsteam samt stöd för verksamheten vid förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingar. Du kommer driva och leda upphandlingar, upprätta, förvalta och följa upp avtal samt ge råd och stötta i upphandlingsjuridiska frågor.
På vår enhet agerar vi och jobbar enhetligt, vi tycker att det är viktigt med bra samarbeten och en god teamkänsla och vi vill tror att det är lika viktigt för dig. Tillsammans arbetar vi för att inspirera och utveckla varandra i syfte att öka förvaltningens måluppfyllelse samt delta i förvaltningens kvalitetsarbete.
I din yrkesroll är du noggrann och kan göra kvalificerade analyser och rimliga bedömningar. Vi tror också att du trivs med att jobba med kvalitetssäkring och att du har en förmåga att se helheten, kan dra slutsatser och se samband utifrån underlag och övrig information. Du ger också förslag på förbättringar som bidrar till en bättre processutveckling inom förvaltningen.
Vill du jobba i ett härligt och positivt team som vill utveckla varandra? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad.
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu, +46708296830, claudia.baronescu@randstad.se.
Ansvarsområden
Hos oss blir dina arbetsuppgifter bland annat att:
Ge råd och stötta i upphandlingsjuridiska frågor
Upprätta, förvalta och följa upp avtal
Driva och leda upphandlingar i ex Tendsign
Göra förnyade konkurrensutsättningar
Utveckla och kvalitetssäkra processer inom upphandling
Stötta kollegor i förvaltningen så att det blir lätt att göra rätt inom upphandling.
Kvalifikationer
För den här tjänsten vill vi att du har en kandidatexamen inom ekonomiområdet på högskolenivå (180hp), eller likvärdig examen, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning. Du ska även ha minst tre års arbetslivserfarenhet inom upphandling.
I det här jobbet krävs det att du är skicklig på att samarbeta. Det är också viktigt att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Likaså att du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt och kan anpassa kommunikation efter mottagare och situation.
Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt driva dina processer vidare. Under vissa perioder då vi har en högre arbetsbelastning krävs det att du behåller fokus på ditt uppdrag samt uppsatta mål och tidsplaner.
Om företaget
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.
Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044