OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Den organisatoriska tillhörigheten kommer att vara IT-avdelningen och Planeringssektionen. Planeringssektionen är avdelningens stabsfunktion och består av 20 personer som arbetar övergripande, strategiskt och taktiskt samt stödjer hela IT-avdelningen. Som ekonomicontroller är du en viktig och stödjande resurs till avdelningens chefer och verksamhet.
Du kommer att
• samarbeta med avdelningens ekonomiansvarige och med övriga controllrar inom myndigheten
• arbeta både strategiskt och operativt med bland annat budgetprocess, ekonomiska analyser, bokslut, uppföljning och ekonomistyrning
• stödja avdelningens chefer i deras ekonomiska ansvar
• medverka i arbetet med att skapa rutiner för avdelningens ekonomi
• medverka i arbetet med uppföljning och rapportering till avdelningsdirektören
• bidra med ekonomisk kompetens i olika projekt/utredningar
Om du ska trivas hos oss
... behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter
Du måste ha
• en högskoleutbildning om minst 120 poäng inom företagsekonomi
• flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomiområdet
• mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
• erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso eller liknande
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet från statlig ekonomistyrning eller erfarenhet av controllerarbete i en större organisation
Vi vill att du är/har
• självständig
• initiativförmåga
• god samarbetsförmåga
• en mycket bra strategisk och analytisk förmåga
• klarar att hålla deadlines
• bra på att sätta och att uppnå mål
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
sektionschef Lars Johansson Rundin på 010-495 77 01
Saco, Maria Sahlén Eriksson och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 6 oktober 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-2786. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om It-avdelningen:
It-avdelningen stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 230 medarbetare.