OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Till enheten för ekonomi och kontorsservice söker vi nu en controller för en anställning på ett år. Enheten ansvarar för myndighetens övergripande ekonomiförvaltning, budgetarbete och årsbokslut samt kontorsstöd och intern fastighetsförsörjning. Vidare ansvarar enheten för att ge råd, stöd och service till verksamheten samt att säkerställa att myndigheten arbetar utifrån de gällande lagar, avtal och bestämmelser som finns inom enhetens ansvarsområde.
I rollen som controller ingår att ansvara för att göra ekonomiska utredningar, arbeta med budget och budgetuppföljning, analysera ekonomiska utfall samt arbeta med ekonomisk rapportering. Utöver det löpande arbetet kommer du att tillsammans med vår controller arbeta med att utveckla och förbättra myndighetens budget- och uppföljningsprocess med fokus på att utveckla en flerårig budget för myndigheten.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har
- minst 3 års studier eller examen inom ekonomi från högskola eller universitet.
- minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete som ekonomicontroller inom statlig verksamhet.
- erfarenhet av att självständigt projektleda och utveckla processer för budget och uppföljning av budget.
- mycket goda kunskaper i Excel.
- mycket goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso.
- Mycket goda kunskaper om anslag, finansiella villkor utifrån myndigheters regleringsbrev, regeringsuppdrag eller andra styrande dokument
Det är meriterande om du har erfarenhet av statsbudgetsystemet Hermes och har erfarenhet av att arbeta med BI eller beslutsstödsystem.
Dina personliga egenskaper
Vi söker vi dig som har en god analytisk förmåga, är noggrann och levererar med hög kvalitet. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till goda relationer. I denna roll är det viktigt att du har en förmåga att kunna överblicka hela verksamheten samt att du kan göra fördjupade analyser och ta egna initiativ till att utveckla verksamheten samtidigt som du är villig att bidra och medverka i enhetens gemensamma uppdrag. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning på heltid under cirka ett år, med tillträde enligt överenskommelse. Brå har ett inkluderande synsätt och värdesätter mångfald. Läs gärna mer om Brå och de förmåner som vi erbjuder: https://bra.se/om-bra/jobba-hos-oss.html.
Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Homan Sadat, tfn 08-527 58 527. Facklig kontaktperson för SACO är Anders Green, tfn 08-527 58 404 och för ST Anna Horgby, tfn 08-527 58 521.
Välkommen med din ansökan!
För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1-0215/23 på din ansökan, och skicka in den till oss senast den 26 maj 2023.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Vesterhav
Petra Törnblom
0760-036080
Petra Törnblom
0760-036080
Anna Sellin
08-52758432
David Shannon
08-527 58 445
Nadja Bogestam
08-527 58 507
Lovisa Nilsson
08-527 58 497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Margareta Minnhagen
08-527 58 486