OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med bred verksamhet som rör socialtjänst samt hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Vi söker nu en ekonomiadministratör för en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad på ekonomienheten, som är en av enheterna på avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service. Enheten har det övergripande ansvaret för verksamhetsplanering, redovisning och uppföljning samt har en stödjande roll för budgetansvariga chefer. Enheten är indelad i tre grupper: redovisning, controller och verksamhetscontroller.I denna rollen kommer du tillhöra redovisningsgruppen som jobbar med kvalificerad redovisning och sköter leverantörs- och kundfakturor samt löpande bokföring och betalningar. Du kommer även arbeta med lönehandläggning.
Vi söker dig som vill arbeta med
• Kundfakturor
• Fakturering
• Påminnelser
• Leverantörsfakturor
• Filimport och inskanning
• Underhåll av fakturaflödet, inklusive telefonsupport
• Konteringskontroll och interna påminnelser
• Utbetalningar
• Arkivering
• Tidredovisning
• Uppläggning och underhåll av resursregister
• Telefonsupport
• Lönehandläggning
Vi söker dig som har
• högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
• goda kunskaper i Excel.
Som person ser vi gärna att du är noggrann i ditt arbete, har god servicekänsla samt väl utvecklad samarbetsförmåga och social kompetens. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• Agresso
• redovisningsarbete
• lönesystem och anställningsvillkor i staten.
Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 23 september 2022. Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Placeringen är på ekonomienheten med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är ekonomiadministratör.
I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Camilla Silfverling. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Katarina Isdahl. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055