Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 300 anställda. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar, varav sex allmänna avdelningar som handlägger brottmål och tvistemål, och två specialavdelningar en för immaterialrättsliga mål, klandermål, hyresmål och en för miljö- och fastighetsmål samt plan- och byggrättsliga mål. Hovrätten är belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm.

Vid administrativa enheten arbetar cirka 40 medarbetare. Enhetens uppdrag är att stödja den dömande verksamheten i syfte att hovrätten i helhet ska uppnå målen för verksamheten.

Inom ekonomi- och personalsektionen arbetar sex personer varav tre ekonomihandläggare.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av löpande ekonomiredovisning, budgetuppföljning, resebeställningar och övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiadministration. I arbetet ingår även löneadministrativt arbete som kontroll och kvalitetssäkring av löneunderlag, reseräkningar och stöd i avtalsfrågor inom löneområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi eller kunskaper om detta förvärvade på annat sätt. Du har god kompetens inom Excel och övriga Officeprogram samt erfarenhet från liknande arbetsppgifter, gärna från statlig verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat i Agresso, även erfarenhet av arbete med målhantering i domstol är meriterande. Som person är du noggrann, strukturerad och har hög ansvars- och servicekänsla. Din förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift är god.
Du arbetar bra tillsammans med andra, är självgående och initiativrik och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter. Du bör även vara intresserad av att delta i utveckling av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vik. serviceledare Ellenor Gallman Martinsson
08-561 672 14
Personalchef Helena Enström
08-561 671 45
Personalchef Helene Stambeck
08-561 671 45
HR-specialist Åsa Karlbom
08-561 671 46
Servicechef/ biträdande säkerhetschef Ellenor Gallman Martinsson
08-561 672 14
Personalhandläggare Stina Parmenvik
08-561 670 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Svea hovrätt Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Indivuduell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse, upphör: Provanställning sex månader tillämpas.
  • Publicerat: 30 maj 2014

Besöksadress

Birger Jarls Torg 16, Riddarholmen
None

Postadress

Box 2290
Stockholm, 10317

Liknande jobb


21 november 2024