OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
fastighetsavdelningen Fastighetsavdelningen tillhör tekniska förvaltningen och har som huvudsaklig uppgift att se till att kommunens förvaltningar har ändamålsenliga lokaler för sina verksamheter. Dessa lokaler skall skötas på ett ekonomiskt och miljömässigt sätt, samt uppfylla de krav som ställs av kunderna. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med handläggning av ekonomifrågor så som registrering, adminsitration och kontroll i ekonomi- och fakturahanteringssystem. Du har också uppgifter kring periodiseringar och bokslut. Du kommer även att ansvara för administration kring fastighetsdeklarationer och hyror. I ditt uppdrag ingår kundkontakter och kontakter med externa aktörer så som elbolag och andra leverantörer av varor och tjänster. Många av dina arbetsuppgifter är unika för denna typ av verksamhet, varför du kommer att behöva utveckla och upprätthålla kontakter för att kunna få hjälp i vissa frågor. Kvalifikationer: Du har gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi samt erfarenhet av ekonomiassistentuppgifter, eller högskoleutbildning inom företagsekonomi. Du har kunskaper om bokföring och redovisning. Du har mycket god datorvana och goda kunskaper i excel. Har du dessutom jobbat i ekonomi- och fakturahanteringssystem är det meriterande. Som person är du noggrann och har förmågan att strukturera upp ditt arbete. I kontakter med kunder och leverantörer är du öppen, lyhörd och har ett positivt sätt.