OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.
Beskrivning
Ekonomienheten består idag av ca 25 medarbetare på nio orter, som stöder organisationen i frågor rörande ekonomi, upphandling samt lokaler och fastigheter.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på ekonomienheten tillsammans med en grupp ekonomer som hanterar löpande redovisning, rekvirering av medel från externa finansiärer och stöd till vår regionala organisation.
Skogsstyrelsen kommer under några år framöver ha stora arbetsmarknadsuppdrag som kräver ett utökat stöd från ekonomienheten. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att vara inriktade mot de projekt vi bedriver inom arbetsmarknadsområdet. Arbetsuppgifterna kan dock komma att variera över tid och även omfatta löpande redovisningsuppgifter inom andra verksamhetsområden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, samt några års yrkeserfarenhet inom området. Du bör ha tidigare erfarenhet av leverantörsfakturahantering och e-handel eller kund- och anläggningsredovisning. Erfarenhet av stödsystemen Agresso och Proceedo är meriterande liksom erfarenhet från ekonomiarbete inom statlig verksamhet.
Du har lätt för att samarbeta med andra och är professionell i ditt bemötande både internt och externt. Vidare har du god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
Villkor
Placeringsort är Jönköping eller Sollefteå.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med preliminärt tillträde till tjänsten 1 september 2020, men datumet kan vid behov justeras.
Vi tillämpar provanställning, individuell lönesättning och förtroendearbetstid.
Kontakt
Har du frågor kontakta gärna enhetschef Frank Lantz tfn 036- 35 93 59 eller någon av våra fackliga representanter för Saco-S Cecilia Persson 0951-266 84 eller för ST Hillevi Eriksson 036-35 93 24.
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast den 2020-05-27.
Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se