OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar med särskilda boenden för äldre samt hemtjänst. I förvaltningen arbetar ca 700 personer. På förvaltningens kontor på Stadshuset i Ronneby där ekonomihandläggartjänsten är placerad finns olika funktioner; handläggare, systemtekniker och verksamhetschefer samt förvaltningschef. I de olika verksamheterna på boenden och i hemtjänst finns enhetschefer och vård- och omsorgspersonal.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren ekonomihandläggare.
Arbetet innebär förekommande uppgifter inom ekonomihandläggning, såsom hantering av fakturor, stöd till enhetschefer och förberedande av ekonomiska frågor och ärenden. Vi arbetar med LOV; lagen om valfrihet där du blir en av de som administrerar och hanterar detta. Registrering i olika system ingår i arbetet.
Arbetet innebär att administrera Vård- och omsorgsförvaltningens ekonomi och viss statistik. På ekonomiavdelningen finns en ekonom som arbetar med Vård- och omsorgsförvaltningens ekonomi. Du arbetar tillsammans med ekonomen. Inom förvaltningen arbetar samtliga chefer med ekonomiansvar, och du arbetar och stödjer dem i ekonomiska administrativa delar. Du för viss statistik tillsammans med systemvetare på förvaltningen, och ansvarar för att statsbidrag till förvaltningen söks och hanteras.
I rollen som ekonomihandläggare förutsätts att du bidrar till att utveckla de ekonomiadministrativa rutinerna så att de anpassas till förändrade behov och nyttjar möjligheterna som ökad digitalisering kan ge.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete. Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande.
Lägst gymnasial utbildning med ekonomi. Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom ekonom/redovisning är meriterande.
Arbetet kräver goda kunskaper i Excel och Word. Erfarenhet från arbete i ekonomisystem i en större organisation är meriterande. Ronneby kommun använder Visma Affärslösning.
Tjänsten förutsätter stor egen drivkraft, vilja att utveckla samt förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara noggrann, ha bra ordningssinne, strukturerat arbetssätt och förmåga att se helheten. Du måste vara serviceinriktad, kunna förstå verksamhetens behov och ha lätt att skapa goda relationer, både inom och utanför kommunens organisation. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett 442.9 ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid. Original-kuvertet tas med oöppnat till anställningsintervju
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.