OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Region Gotland
Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6600 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?
Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är närmare 60000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!
Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum.
Om verksamheten
Hjälpmedelscentralen och varuförsörjning med ca 40 medarbetare ingår i teknikförvaltningen och
ansvarar för delar av hjälpmedelsförsörjningen i Region Gotland.
Det innebär att vi svarar för bl.a.
upphandling, inköp, lagerhållning, underhåll, utbildning, konsultation och distribution av
hjälpmedelsartiklar, näringslösning, inkontinensartiklar och trygghetslarm till patienter och brukare samt förbrukningsmaterial till regionens verksamheter.
Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer du att ansvara för det administrativa arbetet kring enhetens ekonomi. Här ingår kontering av enhetens fakturor och att bokföring sköts enligt gällande rutiner. Du kommer att vara delaktig i budgetarbetet och i den ekonomiska uppföljningen. Du kommer att ansvara för uppdatering av våra verksamhetssystem genom korrekt ekonomisk information enligt gällande rutiner och planer. Fakturering mot våra kunder och återkrav av hjälpmedel är några av arbetsuppgifterna. I tjänsten ingår också utbildning och stöd till våra kunder rörande vår ekonomiska modell samt kundtjänstarbete mot våra kunder och brukare.
Del av dagen ingår du också i team som ansvarar för att bemanna vår kundtjänst för beställning av näringsdryck. De som får dessa produkter på recept kan här ringa in och göra uttag på sina recept
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av arbete med fakturahantering, debitering, redovisning och bokföring är meriterande. Erfarenhet av regionens ekonomisystem är meriterande.
Som person är du förtroendeingivande och självgående. Du är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. För att lyckas med uppdraget måste du också vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.
Eftersom tjänsten innefattar frekventa kontakter med såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. I mötet med andra är det också viktigt att du har god serviceförmåga och samtidigt som du kan vara tydlig i gränsdragningen mot andra aktörer.
Övrigt
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.