Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som liksom vi andra på ekonomiavdelningen motiveras av utvecklingsarbete, att hitta lösningar på problem och att ge god service! Låter det som något för dig? Läs mer och välkommen med din ansökan.

Högskolans ekonomiavdelning bedrivs centralt på högskolan, vi är elva personer på avdelningen inklusive ekonomichef och hos oss är ambitionerna och utvecklingsmöjligheterna höga! Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi hennes vikarie. Är det du?

Ekonomiavdelningen är en del av högskolegemensamt stöd (HGS) som är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. HGS hanterar frågor inom ekonomi, HR, fastighetsservice, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. 

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare hos oss kommer du i huvudsak arbeta med planering och avstämningar i nära dialog med ekonom, avdelningschefer och programansvariga. I arbetet ingår uppföljning av tjänstgöringsplaner, kursplanering och kursavstämningar där du löpande kontrollerar, analyserar och justerar budgetprognoser utifrån studentantal. Du genomför även olika ekonomiska uppföljningar, analyser och sammanställningar.

I ditt arbete fungerar du som ett kvalificerat stöd till avdelningschefer och andra ansvariga inom högskolans fakulteter för ekonomi och hälsovetenskap. Du arbetar i nära samarbete med ekonomihandläggaren för fakulteterna för lärarutbildning och naturvetenskap. Du är även delaktig i att internutbilda och ta fram utbildningsmaterial i planeringssystemet och trivs därför med att presentera och förmedla information. I tjänsten ingår även ansvar för viss löneadministration och det förekommer löpande ekonomiska, bokföringsmässiga och administrativa arbetsuppgifter.

Behörigheter och kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av ekonomisk högskoleutbildning eller någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi tillsammans med yrkeserfarenhet som motsvarar. Det är meriterande om du har erfarenhet från lärosäte och av bemannings- och planeringsarbete. Du har en hög systemmognad och kan i ditt arbete självständigt bedriva utvecklingsarbete och ser vikten av att arbeta med och kombinera olika system för att effektivisera arbetet.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i ekonomisystem och tjänsteplaneringssystem. Vi arbetar i Agresso och Retendo och har du arbetat i dessa system är det meriterande. Officepaketet hanterar du naturligtvis och du är en fena på Excel. Du kommunicerar väl muntligt och skriftligt på svenska och det är meriterande med engelska.

Jobbet kräver att du är självgående samtidigt som du förstår värdet av samarbete och att ge god service. Du är analytisk, ser lösningar och kan självständigt driva förbättringsarbete. Självklart är du i ditt arbete som ekonomihandläggare strukturerad i ditt arbete. Självklart är du i ditt arbete som ekonomihandläggare strukturerad, kvalitetsmedveten och har en ekonomisk medvetenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat under drygt ett års tid på heltid med start 2022-11-01 eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med närhet till buss- och tåg.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2022-08-28.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att ringa från och med augusti eftersom vi har semester nu.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024