OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vara kommun ligger mitt på den bördiga västgötaslätten, här ser vi lite längre och bygger för framtiden! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer.
I Vara kommun arbetar vi utifrån vår etiska kompass där ledorden hållbara, välkomnande, helhetstänkande och kreativa visar vägen. Det är med kompassen i åtanke som vi möter våra kommuninvånare, vårt näringsliv och våra kollegor.
Det är viktigt för oss att alla medarbetare mår bra och upplever att de har ett meningsfullt arbete. Det uppnår vi på bästa sätt genom att våra medarbetare är med och påverkar det dagliga arbetet, hur det är utformat och dess utveckling. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans vi når våra gemensamma mål.
Våra ledare deltar i ett fortlöpande utvecklingsprogram. De arbetar ständigt med att se och stärka samtliga medarbetare i det dagliga arbetet genom ett coachande och tillitsbaserat ledarskap.
Lagmansgymnasiet är en lagom stor skola med tio gymnasieprogram.
Läsåret 2022/2023 går det ca 450 elever på skolan. Skolan leds av två rektorer som ansvarar för fem program var samt en gymnasiechef.
På Lagmansgymnasiet är det fin stämning och god kontakt råder mellan elever och all personal. Lagmansgymnasiet har en stark koppling till näringslivet och industrin i Vara kommun. Många av skolans elever tillbringar en stor del av undervisningen ute på olika företag och det är viktigt att erbjuda bra APL-platser.
Lagmansgymnasiet söker nu en ekonomihandläggare, då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består till största delen av ekonomi- och personaladministration. Ekonomiadministrationen innebär bland annat budgetarbete, fakturahantering, interkommunala ersättningar och handläggning av inackorderingsstöd. Personaladministrationen omfattar registrering i kommunens löne- och personalsystem, skriva anställningsavtal och hjälpa all personal på skolan i personaladministrativa frågor.
Kvalifikationer
Relevant akademisk examen, annan eftergymnasial utbildning mot ekonomi och administration eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av handläggning och administration från offentlig sektor, gärna kommunal verksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och i skrift. Mycket goda kunskaper och förtrogenhet av arbete med Officepaketet, inte minst Excel, samt databaser, såsom Raindance, Visma Personec och Edlevo. Som handläggare behöver du ha ett serviceinriktat förhållningssätt. Du behöver vara en god organisatör och ha en god strukturell förmåga. Du behöver vara bra på att självständigt hitta lösningar på situationer som uppstår samt ta initiativ till förbättringar inom det egna arbetsområdet. Du bör kunna arbeta effektivt under tidvis högt tempo.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information till sökande
Vikariat med sysselsättningsgrad 100 %. Vikariatet gäller för perioden 14 november 2022 till 8 januari 2024. Tillsättning den 24 november 2022 eller något tidigare efter överenskommelse. Urval- och intervjuarbete kan komma att ske löpande så sök redan idag och senast 25 september.
Vi ser fram emot din ansökan!
I Vara kommun vet vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!
Din hälsa är viktig och därför erbjuder Vara kommun förmåner såsom friskvårdsbidrag på 1000 kr till många av sina medarbetare. För att söka tjänsten vill vi att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Svensson, tf rektor
0512-31127
Henrik Svensson/Tf rektor
0512-311 27
Harald Lundqvist/Rektor
0512-311 90