Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Kulturhuset Stadsteatern erbjuder stockholmarna teater, litteratur, dans, konst, design, film, musik, debatt och annan kulturell produktion av hög kvalitet, präglad av både bredd och spets. Verksamhet bedrivs såväl i Kulturhuset vid Sergels Torg som i Satelliterna i Skärholmen, Vällingby, Husby samt vid Parkteatern och turnerande produktioner i ytterstaden. Verksamheten kännetecknas av ett högt tempo med stor variation och bredd.
Kulturhuset Stadsteatern har en Administrativ- & Ekonomiavdelning som idag har sex tjänster – Administrativ chef, Controller, Redovisningsansvarig, två Ekonomihandläggare och en Administrativ handläggare.
Kulturhuset Stadsteatern AB ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vi arbetar i ekonomisystemet Unit 4 business world (tidigare Agresso M7). Samtliga fakturor skannas centralt hos Bankgirocentralen. Vi omsätter drygt 500 mkr inklusive koncernbidrag från Stockholms Stad om 395 mkr/år. Varje år tar vi emot ca 10 000 leverantörsfakturor.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomihandläggare som i samarbete med kollegor ska ansvara för leverantörsreskontran (ink moms), kundreskontran samt andra förekommande uppgifter på ekonomienheten. Detta arbete inkluderar stöd till samtliga inköps- samt budgetansvariga med frågor kring leverantörsfakturor, kundfakturor eller andra frågor relaterade till ekonomiområdet. Rollen innefattar även administrativ hantering in om ramen för inköp och upphandling i Stockholms stads avtalskatalog Kommers.

Kvalifikationer
Som ekonomihandläggare krävs det att du har goda grundkunskaper i ekonomihantering, vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens inom ekonomi (eller motsvarande) och fem års relevant arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med hela kedjan inom leverantörsreskontran. Vana vid digitala miljöer och olika typer av ekonomisystem, framförallt Unit 4 business world eller Agresso, är meriterande. Som ekonomihandläggare på Kulturhuset Stadsteatern krävs det att du är självgående, kommunikativ och lösningsorienterad. Du trivs med att ha många kontakter både internt och externt, har lätt för att lära nytt och tycker det är roligt att samarbeta. Tidvis arbetar vi i ett högt tempo.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så fort som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning. Tillträde 1 januari 2023 eller enligt överenskommelse.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Information om tjänsten lämnas av Administrativ chef Maya Berggren
maya.berggren@kulturhusetstadsteatern.se
Välkommen med din ansökan inklusive CV senast den 7 november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsteater AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

Beridarebansgatan 5
Stockholm

Postadress

Box 16412
STOCKHOLM, 10327

Liknande jobb


19 december 2024

Ekonom

Ekonom

19 december 2024

Ekonomiassistent

14 december 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

13 december 2024