Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som ekonomi- och avgiftshandläggare har du en viktig roll i vårt arbete inom Sollentuna kommun. Hos oss kommer du till en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Du kommer att mötas av ett positivt och välkomnande klimat.

Du kommer till en verksamhet som ligger i framkant, vi värnar om våra skattemedel, har en kostnadseffektiv verksamhet och har siktet inställt på att bli en kvalitetsledande kommun inom omsorgsområdet. 

Vi har stort utvecklingsfokus inom verksamheten och vill hitta effektiva arbetssätt och system som stödjer det digitaliserade arbetet.

Ansvarsområden
Som ekonomi- och avgiftshandläggare har du mångsidiga och varierande arbetsuppgifter och kommer att arbeta med kontaktytor gentemot olika avdelningar på kontoret, utförare, brukare och kunder. 


Myndighetsutövning; utredning, beräkning och beslut om avgifter gällande insatser med inriktning mot äldre och funktionshinder 
Hantering av beslut som har överklagats
Besvara frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor 
Annat förekommande administrativt arbete inom ramen för avdelningens verksamhet inom ekonomi- och fakturahantering
 Ansvar för verksamhetssystemet i de delar som berör avgiftshandläggningen, vilket innebär arbete med både systemadministration och utveckling
 Aktivt deltagande i förändrings- och förbättringsarbetet med avgiftshandläggningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vi gör urval löpande. Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering har Sollentuna kommun valt Randstad Finance som vår rekryteringspartner. Joakim Folmer-Hansen, Senior Rekryteringskonsult kontaktas vid frågor, gärna via mail:  joakim.folmer-hansen@randstad.se 
Sista ansökningsdag 2022-12-15

I denna rekrytering genomför Sollentuna Kommun en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds

Kvalifikationer


Vi söker dig som har en bred erfarenhet och bakgrund som ekonomihandläggare/avgiftshandläggare/administratör inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet
Eftergymnasial utbildning inom administration och ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig 
Erfarenhet av Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande
Du kan uttrycka dig i både tal och skrift och är professionell och pedagogisk i kommunikation med brukare, anhöriga och andra externa och interna kontaktytor. 

Som person är du drivande men samarbetsinriktad och lyhörd i din yrkesroll. Det är viktigt att du som person är flexibel, strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet krävs.



Om företaget
Vård- och omsorgskontoret består av cirka 80 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för  äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är en  beställarorganisation och är uppdelat i fyra avdelningar. Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling.

Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomi och verksamhetsstöd. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för en effektiv verksamhet, en god intern styrning och kontroll och ge stöd i frågor om ekonomi, lokaler och säkerhet, IT-system och digitalisering. Avdelningen har 10 medarbetare.

Vi erbjuder dig ett arbete tillsammans med ambitiösa kollegor med nära till skratt. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra och vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla vårt arbete till fördel för de vi möter.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. 
Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024