Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

vid IT-avdelningen. (Sista ansökningsdag: 2024-12-11). Förlängd ansökningstid t o m 2024-12-30.


Är du noggrann, ansvarsfull och har ett starkt intresse för ekonomi? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker dig som vill vara en viktig del av ett dynamiskt team och bidra till en effektiv ekonomihantering! Som ekonomihandläggare hos oss på IT-avdelningen får du en central roll där du arbetar med varierade arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Här får du möjlighet att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö och vara med och påverka vår verksamhet.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare på IT-avdelningen bidrar du till att avdelningen har effektiva processer för arbetet med leverantörsreskontra, kundreskontra, interna debiteringar, löneadministration, beställningar och lokalfrågor.

Ekonomihandläggarens huvudsakliga arbetsuppgifter är:


• Hantera avdelningens inkommande leverantörsfakturor.
• Hantera avdelningens fakturering av interna kunder.
• Hantera en del av avdelningens inköp.
• Hantera vissa löneadministrativa uppgifter.
• Hantera frågor och kontakter kopplat till avdelningens lokaler.
• Ta egna initiativ för att löpande utvärdera, föreslå och driva förbättringar i processer i arbetssätt och rutiner.

Du kommer att ingå i team controlling & verksamhetsstöd som består av funktionerna controlling, inköp, ekonomihandläggning, licens samt HR-stöd. Eftersom gruppens arbete omfattar många olika områden är det viktigt att du gillar samarbete och är flexibel då gruppen fördelar arbetet och backar upp varandra. På universitet finns också centrala avdelningar för bl a ekonomi och fastigheter som kommer vara viktiga partners i ditt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av ekonomihandläggning särskilt inom kund- och leverantörsreskontra.
• Erfarenhet av löneadministration.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

 Meriterande är:


• Erfarenhet från offentlig förvaltning, gärna inom universitets- och högskolesektorn.
• Tidigare arbete med systemen Raindance, Primula eller Qlik Sense.

Personliga egenskaper:
Som person är du ansvarstagande och noggrann med sinne för detaljer. Att du har en känsla för service, är lösningsinriktad och har ett gott bemötande är förutsättningar för att du ska trivas i rollen eftersom du kommer att ha många kontakter både inom och utanför universitetet. 

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, tf gruppchef helene.beckman@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2024
  • Ansök senast: 30 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024