OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. För att möjliggöra för ett nära och aktivt ledarskap inom enheten finns utöver enhetschef, även två biträdande enhetschefer samt två gruppledare. Enheten handlägger ekonomiskt bistånd, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel samt dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer som ekonomihandläggare att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom enheten. Du kommer att ingå i ett team om tre personer som arbetar i ett nära samarbete. I tjänsten ingår att ha eget ansvar för handläggning av förmedling av egna medel och ekonomiskt bistånd, dödsbohandläggning samt övriga administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår även att stötta enhetens socialsekreterare för att underlätta deras arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har hög administrativ kompetens genom erfarenhet av arbete. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration samt tidigare har arbetat med handläggning av individärenden.
Arbetet ställer stora krav på att kunna arbeta självständigt och att du har en god förmåga till struktur. Vi ser även att du är serviceinriktad, stresstålig och flexibel samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du skall ha ett gott bemötande och behandla alla människor med respekt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i arbetsgruppen.
ÖVRIGT
Vi tillämpar fortlöpande urval till intervju så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05