Ekonomihandläggare med ansvar för anskaffning av kommunens fordon

Ekonomihandläggare med ansvar för anskaffning av kommunens fordon

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi söker nu en serviceinriktad och självständig ekonomihandläggare, med särskilt ansvar för anskaffning av kommunens fordon. Är du flexibel och utvecklingsinriktad person som trivs att arbeta i en mindre arbetsgrupp? Då kan du vara den vi letar efter!

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare tillhör du kommunens centrala stödfunktion Ekonomistöd, vars uppdrag är att hantera kommunens ekonomi och finanser. Utöver övergripande ekonomiuppgifter, som exempelvis fakturering och avgiftshantering, ingår i ditt huvuduppdrag att anskaffa fordon för kommunens verksamheter. Detta innebär att du förväntas vara ett kvalitativt stöd för våra verksamheter, från att ta emot till effektivt hantera deras behov. Du kommer planera, samordna och genomföra förnyad konkurrensutsättning på befintliga ramavtal, samt aktivt bevaka upphandlingar och avrop. Du behöver även ha löpande kontakt med och besöka leverantörer av fordon.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, inköp eller offentlig upphandling. Tidigare erfarenhet från liknande arbete med ekonomi eller anskaffning av fordon ser vi som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i så väl tal som skrift, samt har körkort för personbil (B-körkort).

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
För att trivas i den här tjänsten ser vi att du är självständig i ditt arbetssätt och att du klarar av att prioritera tid och engagemang så det gynnar alla delar. Du har lätt för att anpassa dig och hitta nya arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar, samt verkar utifrån ett serviceinriktat arbetssätt och bemötande. Vi ser också att du är duktig på att skapa och upprätthålla för arbetet viktiga relationer, samt gillar att vara lösningsfokuserad.

Vi erbjuder
Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet till semester- och pensionsväxling finns, samt tillgång till förmånsportalen Benify. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, visst distansarbete samt möjlighet till friskvårdstimme. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillsättning snarast möjligt (enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med ansökan till oss på Stabsavdelningen!

Kontaktinformation
Lina Östman, Enhetschef Ekonomistöd, (+46) 0687-161 11, lina.ostman@berg.se

Arbetsplats
Ängesvägen 4

84531 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024