Ekonomihandläggare redovisning

Ekonomihandläggare redovisning

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen har det samlade ansvaret för exploatering och för större och komplexa investeringsprojekt i Göteborgs Stad. Förvaltningen har en central roll i stadens tillväxt, utveckling och som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv. På förvaltningen arbetar cirka 350 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en del av ett team som präglas av serviceanda, samarbete och utveckling? Vi är en ekonomiavdelning på 24 personer som arbetar med förvaltningens planering, budget, redovisning och uppföljning.

Vi söker vi nu en ny medarbetare till redovisningsenheten.
Du kommer arbeta främst med kundreskontra tillsammans med två kollegor. Arbetsuppgifterna är bland annat:

• Kunddebitering av tomträtter, arrende och hyror
• Läsa och förstå avtal som debiteras
• Samtal med kunder gällande fakturor
• Posthantering
• System och registervård
• Samarbete och backup med övriga funktioner inom redovisningsenheten
• Kontakt med kontorets handläggare samt med myndigheter gällande till exempel tomträtt och arrendeavtal
• Utveckla processer och rutiner

Då vi hjälps åt kan det också bli aktuellt att arbeta med andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har läst ekonomi på minst gymnasienivå. Du har minst två års erfarenhet av arbete med redovisning inom den senaste femårs perioden. Vi ser gärna att du har kännedom om lagstiftning och normer inom ekonomiområdet.

Har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, erfarenhet av kundfakturering, hyresadministration och inkassohantering är detta meriterande.

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en serviceinriktad person med ett sinne för siffror. Du kommer ingå i ett team om tre så det är viktigt att du gillar samarbete, är prestigelös men ansvarsfull och kan jobba självständigt. Du är nyfiken på att lära dig och andra nya saker och du gillar att arbeta strukturerat och noggrant. Då arbetet både kräver självständighet och kontakter med andra är det viktigt att du gillar variationen och kan vara flexibel i dessa roller.

Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024