Ekonomihandläggare till enheten för leverantörsreskontra i Gävle

Ekonomihandläggare till enheten för leverantörsreskontra i Gävle

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställning är placerad inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten leverantörsreskontra i Gävle.  Enheten handhar leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar för 74 stycken kundmyndigheter.
På den aktuella enheten för leverantörsreskontra i Gävle arbetar 15 medarbetare idag i tre olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Till enheten söker vi nu en driven och utvecklingsinriktad ekonomihandläggare.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar. I tjänsten ingår även kontakt med våra kundmyndigeter både via ärendehantering och kundmöten. Inom ramen för rollen ingår dessutom att arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av arbete med ekonomi

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara engagerad och drivande i förbättrings- och utvecklingsarbetet
• Ge god service
• Ha god kommunikationsförmåga
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Vara bekväm med att arbeta i flera system
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter 
• Vara noggrann i arbetet

Dessutom är det meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper i Microsoft Excel

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning om sex månader. 
Anställningen är placerad i Gävle. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 augusti 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. 

Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 33. 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 6 augusti 2021

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024