OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Anställning är placerad inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten leverantörsreskontra i Gävle. Enheten handhar leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar för 77 stycken kundmyndigheter.
På den aktuella enheten för leverantörsreskontra i Gävle arbetar 16 medarbetare idag i tre olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu en ekonomihandläggare till vår enhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. I tjänsten ingår även kontakt med våra kundmyndigheter både via ärendehantering och kundmöten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter under de senaste tio åren
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse, gärna så fort som möjligt.
Vi tillämpar provanställning om sex månader.
Anställningen är placerad i Gävle.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 2 oktober 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 41-42.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.